Przełomowy miesiąc w MOMO?
- Utworzono: czwartek, 17, październik 2013 06:00
Zarząd MOMO S.A. przekazał inwestorom raport, w którym podsumowano okres września tego roku. Ten, jak dowiadujemy się z dokumentu, był drugim najlepszym okresem pod kątem wyników sprzedażowych w historii Spółki.
We wrześniu Spółka uzyskała bowiem 1,28 mln zł przychodów brutto ze sprzedaży paliw, co oznaczało prawie 9 proc. poprawę w relacji do tego samego okresu poprzedniego roku. O około 11 proc. wzrosła również średnia dzienna ilość klientów, a sprzedaż paliw w litrach zwiększyła się o 12,2 proc. do niemal 230 tys. Co więcej, zarząd poinformował, iż bazując na obserwacji dotychczasowej sezonowości sprzedaży, w kolejnych miesiącach spodziewa się utrzymywania wyników powyżej 1,2 mln zł brutto, oprócz stycznia 2014 roku, kiedy nastąpić może „chwilowe osłabienie”.
Władze określiły miniony miesiąc jako czas „sukcesów sprzedażowych” i „śrubowania” efektywności operacyjnej. Na działalność Emitenta wpływają dwa główne czynniki – kurs USD/PLN oraz cena baryłki ropy typu Brent. Oba z nich rozpoczęły miesiąc od wzrostu swej wartości, po to aby później „tracić na wartości”. W związku z tym, oferowane ceny paliw również spadały (dopiero pod koniec miesiąca odrobiły nieco na wartości).
We wrześniu Spółka nie prowadziła działań promocyjnych. Dobre wyniki sprzedażowe to głównie pochodna polityki cenowej, która polegała na atrakcyjniejszym pozycjonowaniu oferty wobec kontrahentów, na co MOMO mogło sobie pozwolić z uwagi na spadające ceny hurtowe paliw i osiąganie „ponadnormalnej” marży.
Spółce udało się również zawrzeć umowę dzierżawy gruntu pod budowę stacji paliw MOMO w Natolinie w gminie Grodzisk Mazowiecki. Przyszła stacja ma zostać zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie węzła autostrad AI, a samo otwarcie ma nastąpić jeszcze w 2014 roku.
Na swojej witrynie Emitent informuje, że zamierza zbudować sieć automatycznych stacji paliw, zlokalizowanych głównie na terenie województwa mazowieckiego. Sieć ma obejmować 31 obiektów, które mają powstać do 2015 roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki