Motywacja pomoże wynikom?
- Utworzono: czwartek, 14, listopad 2013 06:00
W pierwszym półroczu tego roku Mobile Factory S.A. poniosła 22 tys. zł straty netto. Czy wprowadzenie w firmie programu motywacyjnego pomoże rezultatom?
W przeciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Mobile Factory zanotowała 212 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 20 tys. zł straty operacyjnej. Chociaż Spółka nie była rentowna, to jednak były to lepsze rezultaty niż dwanaście miesięcy wcześniej (wtedy obrót wyniósł 41 tys. zł, a strata operacyjna sięgnęła 133 tys. zł).
Być może wkrótce rezultaty Spółki ulegną zmianie. Teraz zarząd Spółki podał bowiem komunikat odnośnie planów wdrożenia programu motywacyjnego, który objąłby rok 2014 i 2015. W jego ramach uprawnione osoby byłyby uprawnione do objęcia akcji stanowiących nie więcej niż 5 proc. kapitału zakładowego, według stanu z 31 grudnia tego roku. Stać ma się tak poprzez warunkowe podwyższenie kapitału zakładowego i emisję bezpłatnych warrantów subskrypcyjnych (jeden taki instrument uprawniałby do objęcia jednej akcji w zamian za wkłady pieniężne).
Osoby, które nabyły by papiery Spółki w ten sposób, musiałyby podpisać umowy lock-up na okres 12 miesięcy. Ostateczna wielkość emisji, a także kryteria przydziału warrantów subskrypcyjnych jeszcze nie zostały podane, aczkolwiek związane będą ze stopniem realizacji prognoz odnośnie wyników za rok 2014 i 2015 (chodzi zarówno o przychody, zysk netto, jak i uśredniony kurs akcji).
Teraz rada nadzorcza Emitenta musi podjąć uchwałę w sprawie przyjęcia regulaminu i ustalić warunki brzegowe oraz parametry finansowe, które będą musiały zostać osiągnięte, aby operacja weszła w życie.
Przypomnijmy, że na ten rok Spółka spodziewa się uzyskać 500 tys. zł przychodów ze sprzedaży, 750 tys. zł przychodów finansowych i zysk netto w kwocie 225 tys. zł.
Emitent trudni się tworzeniem rozwiązań IT, zwłaszcza do stosowania w mobilnym sprzęcie telekomunikacyjnym typu telefony komórkowe, smartfony oraz tablety.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki