Wkrótce kolejne tytuły Bloober Team
- Utworzono: czwartek, 28, listopad 2013 06:00
Wczoraj akcje Bloober Team S.A. barwiły się na zielono. Być może miało to związek z zapowiedzią premiery dwóch kolejnych tytułów Emitenta.
Już 17 grudnia tego roku na rynku azjatyckim (z wyłączeniem Japonii) zadebiutują dwie kolejne gry Emitenta. Chodzi o A-Men 2 oraz Deathmatch Village. Obie w wersjach na PlayStation 3 oraz PlayStation Vita. Jak stwierdza zarząd, wejście tych produktów na tamtejszy rynek będzie miało istotny wpływ już na wyniki w 2014 roku.
Te najnowsze prezentowały się lepiej niż rok wcześniej, aczkolwiek Grupa nadal notowała ujemne rezultaty finansowe. Przypomnijmy, że Bloober Team konsoliduje swe wyniki z pięcioma podmiotami – Digital Games Services Sp. z o.o., iFun4all Sp. z o.o., WFH Games Sp. z o.o., Neuro-Code Sp. z o.o. oraz Freeky Games Sp. z o.o.
Po dziewięciu miesiącach tego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2,46 mln zł, co wobec stanu sprzed roku odpowiadało wzrostowi o 35 proc. Za wzmożoną aktywnością sprzedażową poszła również zwyżka kosztów działalności, aczkolwiek była ona na tyle niewielka, że Grupie udało się wykazać dodatni wynik na poziomie sprzedaży. Ten wyniósł 39 tys. zł. Nie był więc wysoki, aczkolwiek rok wcześniej na tej pozycji widniało 361 tys. zł straty. Podobnie ukształtował się skonsolidowany wynik operacyjny, który wzrósł z -362 do 59 tys. zł. W ujęciu netto Grupa straciła jednak 7 tys. zł wobec 352 tys. zł straty rok wcześniej. Stało się tak za sprawą dość sporych kosztów finansowych (na które w części złożyły się odsetki), które wyniosły niemal 114 tys. zł.
Jak wiadomo, niedawno nastąpiła światowa premiera PlayStation 4. Jeszcze w tym roku ma ukazać się gra Spółki, która dostępna będzie właśnie na tej platformie. To właśnie na realizację tego produktu nakierowane były działania Emitenta w trzecim kwartale. W związku z tym inne musiały zostać czasowo zawieszone (oprócz wydania A-Men 2) bądź były wykonywane wolniej. Ważnym wydarzeniem analizowanego trymestru była także emisja obligacji serii B, o łącznej wartości nominalnej na poziomie 1,569 mln zł (chociaż wyemitowano walory za 3 mln zł).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki