Miliony zainstalowanych aplikacji
- Utworzono: wtorek, 13, styczeń 2015 04:31
Firma Examobile S.A. wstępnie podsumowała swoją sytuację na koniec roku 2014. Nie podała jednak danych finansowych, a jedynie operacyjne, dotyczące np. tego, ile gier i aplikacji posiadała w swoim portfolio w ostatnim czasie. Otóż okazuje się, że było ich ponad 190.
Co więcej, w 2014 produkty spółki instalowane były ponad 8,77 mln zł, a ogólnie rzecz biorąc, w finale roku notowano 13,08 mln unikalnych instalacji.
W 2013 roku w aplikacjach firmowanych przez Examobile wyświetlono 146 mln reklam, natomiast w roku ubiegłym wyświetleń takich było 279 mln.
Warto w tym kontekście przybliżyć działalność przedsiębiorstwa. Otóż definiuje się ono jako "międzynarodowy zespół doświadczonych specjalistów, którzy od 1999 roku zajmują się nowymi technologiami informatycznymi". Spółka projektuje różnego rodzaju gry i programy tudzież strony internetowe na urządzenia mobilne. Aplikacje te oferują np. ranking lokat bankowych, kalendarz wyścigów Formuły 1 czy nawet... instrukcję wiązania krawata.
W trzech pierwszych kwartałach roku 2014 przychody firmy wyniosły 387 tys. zł, wynik z działalności operacyjnej zamknął się kwotą 185,5 tys. zł, na czysto firma zarobiła 173 tys. zł. Były to bardzo przyzwoite wyniki, np. dynamika obrotów wyniosła 81 proc. Rok wcześniej EBIT był równy 13,4 tys. zł (a wynik na sprzedaży był nawet ujemny), rezultat netto po 9 miesiącach roku 2013 nie przekraczał 17,5 tys. zł.
Na wykresie kursu akcji od września mamy konsolidację nieco powyżej 4 zł, ostatnio w okolicy 4 zł. W lipcu 2014 notowano maksimum dzienne na 4,80 zł. Obecne kursy jednak i tak są dość wysokie, skoro w sierpniu 2013 papiery wyceniano na niewiele ponad 1 zł od sztuki.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki