Alumast S.A. - nowe kontrakty na Litwie i Łotwie
- Utworzono: poniedziałek, 22, czerwiec 2015 14:52
Alumast SA dostarczy kompozytowe słupy oświetleniowe dla kolei litewskiej za kwotę 28,3 tys. euro oraz dla kolei łotewskiej o wartości 49,6 tys. euro. Innowacyjne rozwiązania spółki zostaną umieszczone na peronach i przejazdach kolejowych. Projekty zostaną zrealizowane na przełomie lipca i sierpnia 2015, a ich całkowita wartość to ok. 325 tys. zł1. W Polsce Alumast współpracuje ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA od ponad 6 lat.
Bezpieczeństwo pasażerów i pieszych zależy przede wszystkim od infrastruktury przykolejowej.Nowoczesna infrastruktura oświetleniowa – oparta na technologii kompozytowej – nie tylko pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo pieszych i pasażerów, ale pozwala na niższe koszty utrzymania i wiele lat użytkowania. To właśnie wytrzymałe, odblaskowe słupy kompozytowe oraz oświetlenie LED pozwolą na długoterminowe oszczędności, a pasażerom na bezpieczną drogę do domu.
„W Polsce co roku na przejazdach kolejowych rejestrowane jest ok. 200-250 kolizji, w wyniku których ginie kilkadziesiąt osób. Ponadto do około 300 wypadków rocznie dochodzi w miejscach niedozwolonych, w których odnotowuje się ponad 200 ofiar śmiertelnych1 – podobne statystyki odnotowuje się na Litwie oraz Łotwie. Duże znaczenie ma modernizacja infrastruktury w tego typu miejscach, w tym stosowanie nośników oświetleniowych posiadających odpowiednie normy bezpieczeństwa biernego. Słupy kompozytowe to idealne rozwiązanie dla infrastruktury kolejowej. To niezawodny produkt, który dzięki swojej niewielkiej wadze jest niezwykle prosty w transporcie oraz instalacji. Do montażu słupa nie potrzeba ciężkiego sprzętu, a do jego ustawienia wystarczą dwie osoby. Słupy oświetleniowe Alumast SA są również doceniane ze względu na swoją długą żywotność. Konstrukcje z kompozytu na terenach kolejowych – narażonych na korozję – są w stanie pracować ponad 35 lat, czyli więcej niż niektóre betonowe i stalowe odpowiedniki. Niezwykle istotną kwestią jest również bezpieczeństwo – słupy kompozytowe spełniają wszystkie unijne normy bezpieczeństwa biernego, stanowiąc unikalne rozwiązanie w Polsce i Europie” – mówi Zbigniew Szkopek, prezes Alumast SA.
Tylko w 2013 roku Alumast SA dostarczył PKP PLK SA ok. 1000 sztuk standardowych i łamanych nośników źródeł światła o wysokości od 5 do 9 metrów. Wartość zamówienia wynosi przeszło 1.000.000 złotych. Rozwiązania zainstalowano już m.in. przy nowoczesnej stacji PKP – Stadion w Warszawie. Alumast wdraża innowacyjne rozwiązania oświetleniowe m.in. na dworcach i terenach kolejowych. Realizacje śląskiej spółki – oprócz Warszawy – trafiły na dworce i tereny kolejowe m.in. w Opolu, Łodzi, Lublinie, Kielcach, Gdyni, Szczecinie, Piotrkowie Trybunalskim, Wałbrzychu, Chełmie, Czechowicach-Dziedzicach, czy Ostrowie Wielkopolskim. PKP PLK SA zamawiają słupy kompozytowe typu SKPF i SKPW, w wersjach wkopywanych i z fundamentem, standardowe oraz łamane w kolorze RAL 7047.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki