W cyfrowej alei
- Utworzono: środa, 11, lipiec 2012 13:58
Zarząd spółki Digital Avenue S.A. opublikował raport miesięczny za czerwiec 2012 roku. Ponieważ 1 lipca odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki, to jest to dobra okazja, by przyjrzeć się dokładniej jej ostatnim działaniom, a także osiąganym wynikom finansowym.
Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa, w której skład wchodzą spółki zarządzające serwisami internetowymi poświęconymi rozrywce, modzie i stylowi życia. Są to m.in. tak znane portale jak fotosik.pl, styl.fm, fashionstyle.pl czy blopix.pl. Serwisy należące do Digital Avenue mają obecnie ponad 3 miliony użytkowników, z czego 1,2 mln zarejestrowanych. Spółka funkcjonuje na rynku NewConnect od sierpnia 2007 roku. Z oficjalnej strony internetowej możemy dowiedzieć się, że firma ma w planach przejście na rynek regulowany GPW jeszcze w tym roku. Czy sytuacja firmy jest wystarczająco dobra?
Istnieje, jak się okazuje, spora rozbieżność między wynikami jednostkowymi i skonsolidowanymi Digital Avenue S.A. To prawda, że cała grupa osiągnęła w roku 2011 przychody ze sprzedaży równe 5,9 mln zł (to 42% więcej niż rok wcześniej) i wypracowała 520 tys. zł zysku netto (wzrost o 63%). Jednocześnie jednak w raporcie jednostkowym czytamy o stracie netto wynoszącej prawie 55 tys. zł, choć rok wcześniej firma odnotowała 141 tys. zł zysku. Wynik ten, według decyzji ZWZ, będzie pokryty z kapitału zapasowego.
Rentowność netto sprzedaży dla całej Grupy zwiększyła się z 7,7% w roku 2010 do 8,8% na końcu następnego okresu, ale w przypadku jednostki wyniosła ona na koniec 2011 roku minus 1,5%.
Jeśli chodzi o pierwszy kwartał roku 2012, to Digital Avenue S.A. odnotowała w sprawozdaniu jednostkowym stratę w wysokości 58 tys. zł, choć skonsolidowany zysk to 44 tys. zł (co zresztą i tak jest wielokrotnie niższym wynikiem niż 233 tys. zł zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego). Wynik ten spadł (mimo wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku rocznym o 18%) z tego powodu, że marże na portalach kontrolowanych „z zewnątrz” przez Digital Development są znacznie niższe niż marże na portalach własnych. Tak przynajmniej tłumaczy to zarząd, który wyjaśnia też, że w III kwartale roku 2011 nastąpiło znaczne osłabienie rynku reklamy, spowodowane ogólnymi problemami gospodarczymi. Szczególnie słaby był styczeń 2012 roku, nieco lepiej sytuacja przedstawiała się w kolejnych miesiącach. Nie zmienia to jednak faktu, że rok 2012 jest i będzie ciężki dla rynku reklamy (w obliczu kryzysu firmy ograniczają wydatki na marketing), co przyznaje także zarząd Digital Avenue w ostatnim raporcie rocznym.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki