• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

W cyfrowej alei

Zarząd spółki Digital Avenue S.A. opublikował raport miesięczny za czerwiec 2012 roku. Ponieważ 1 lipca odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki, to jest to dobra okazja, by przyjrzeć się dokładniej jej ostatnim działaniom, a także osiąganym wynikom finansowym.

Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa, w której skład wchodzą spółki zarządzające serwisami internetowymi poświęconymi rozrywce, modzie i stylowi życia. Są to m.in. tak znane portale jak fotosik.pl, styl.fm, fashionstyle.pl czy blopix.pl. Serwisy należące do Digital Avenue mają obecnie ponad 3 miliony użytkowników, z czego 1,2 mln zarejestrowanych. Spółka funkcjonuje na rynku NewConnect od sierpnia 2007 roku. Z oficjalnej strony internetowej możemy dowiedzieć się, że firma ma w planach przejście na rynek regulowany GPW jeszcze w tym roku. Czy sytuacja firmy jest wystarczająco dobra?

Istnieje, jak się okazuje, spora rozbieżność między wynikami jednostkowymi i skonsolidowanymi Digital Avenue S.A. To prawda, że cała grupa osiągnęła w roku 2011 przychody ze sprzedaży równe 5,9 mln zł (to 42% więcej niż rok wcześniej) i wypracowała 520 tys. zł zysku netto (wzrost o 63%). Jednocześnie jednak w raporcie jednostkowym czytamy o stracie netto wynoszącej prawie 55 tys. zł, choć rok wcześniej firma odnotowała 141 tys. zł zysku. Wynik ten, według decyzji ZWZ, będzie pokryty z kapitału zapasowego.

Rentowność netto sprzedaży dla całej Grupy zwiększyła się z 7,7% w roku 2010 do 8,8% na końcu następnego okresu, ale w przypadku jednostki wyniosła ona na koniec 2011 roku minus 1,5%.

Jeśli chodzi o pierwszy kwartał roku 2012, to Digital Avenue S.A. odnotowała w sprawozdaniu jednostkowym stratę w wysokości 58 tys. zł, choć skonsolidowany zysk to 44 tys. zł (co zresztą i tak jest wielokrotnie niższym wynikiem niż 233 tys. zł zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego). Wynik ten spadł (mimo wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku rocznym o 18%) z tego powodu, że marże na portalach kontrolowanych „z zewnątrz” przez Digital Development są znacznie niższe niż marże na portalach własnych. Tak przynajmniej tłumaczy to zarząd, który wyjaśnia też, że w III kwartale roku 2011 nastąpiło znaczne osłabienie rynku reklamy, spowodowane ogólnymi problemami gospodarczymi. Szczególnie słaby był styczeń 2012 roku, nieco lepiej sytuacja przedstawiała się w kolejnych miesiącach. Nie zmienia to jednak faktu, że rok 2012 jest i będzie ciężki dla rynku reklamy (w obliczu kryzysu firmy ograniczają wydatki na marketing), co przyznaje także zarząd Digital Avenue w ostatnim raporcie rocznym.

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.