Pierwsze efekty
- Utworzono: czwartek, 24, kwiecień 2014 09:32
W pierwszym kwartale tego roku Digital Avenue wykazała wyższe przychody niż rok wcześniej. Zdaniem zarządu to m.in. pierwsze efekty pracy zrestrukturyzowanego działu sprzedaży.
Okres styczeń – marzec wystarczył, aby Spółka wykazała w swym rachunku zysków i strat ponad 792 tys. zł przychodów. To o tyle dobra informacja, że jest to wartość o prawie 17 proc. wyższa r/r. Pomimo tego, Spółce nie udało się wyjść na plus. Przeszkodziły w tym głównie wzmożone koszty działalności operacyjnej – głównie na poziomie amortyzacji i usług obcych. W efekcie wynik na sprzedaży wyniósł -318 tys. zł wobec -130 tys. zł rok wcześniej. Podobna tendencja widniała na pozostałych dwóch pozycjach. Rezultat EBIT wyniósł -397 tys. zł w porównaniu do -214 tys. zł poprzednio. Po podliczeniu przychodów i kosztów finansowych Spółka straciła netto 399 tys. zł, czyli niemal 84 proc. więcej niż poprzednio.
Nieco zmian znajdziemy także w bilansie Spółki. Tutaj w oczy rzuca się głównie spadek aktywów z 8,5 do 6,7 mln zł. To przede wszystkim rezultat niższych aktywów trwałych, a konkretnie spadku wartości inwestycji długoterminowych. Wciąż bardzo niski był poziom posiadanych środków pieniężnych – tym razem było to bowiem zaledwie niecałe 900 zł. Znacznie spadł również poziom zobowiązań (z 871 do 195 tys. zł), na które składały się jedynie długi krótkoterminowe.
W komentarzu do wyników czytamy, że lepsze obroty to efekt tego, iż uwidaczniają się skutki pracy zrestrukturyzowanego działu sprzedaży, a także korzystniejszych warunków współpracy z domami mediowymi. Zarząd zwraca także uwagę na fakt, iż główną przyczyną wygenerowanej straty był wzrost amortyzacji.
W analizowanym okresie Spółka rozpoczęła wdrażanie zmian i przebudowę portalu fotosik.pl, a także wprowadziła nowych partnerów do butiku styl.fm.
Digital Avenue tworzy wraz z Fashionstyle Sp. z o.o. grupę, która ukierunkowana jest na branże lifestyle w Internecie. Większość swych przychodów czerpie z rynku reklamy internetowej, a także płatnych abonamentów za korzystanie z usług internetowych. Spółka zarządza dwoma portalami – styl.fm, fotosik.pl i marką FashonStyle.pl, która zarządza grami internetowymi o tematyce poświęconej modzie i stylowi życia.
Na koniec marca w akcjonariacie dominował giełdowy MCI Managament z pakietem 35,74 proc. akcji i głosów na WZA.
Spółka nie konsoliduje swych sprawozdań z uwagi na nieistotność danych podmiotu zależnego.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2794 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki