Wyższe przychody z reklam głównym celem
- Utworzono: wtorek, 15, kwiecień 2014 06:09
Piotr Bocheńczak, prezes Digital Avenue S.A. informuje w raporcie rocznym, że na piastowanym stanowisku zamierza skupić się na dalszej konsolidacji, rozwoju i optymalizacji działania portali zarządzanych przez Spółkę. Istotny będzie także rozwój nowego pionu działalności.
Na początek nadmieńmy, że Piotr Bocheńczak pełni funkcję szefa Digital Avenue od początku marca poprzedniego roku, kiedy to zastąpił na tym stanowisku Piotra Wąsowskiego, który postanowił zrezygnować z tego stanowiska.
W liście do akcjonariuszy stwierdza on, iż dzięki połączeniu z kontrolowaną Medousa Sp. z o.o., Spółka posiada dwa znaczące portale na polskim rynku, które generują m.in. skupiają 2 mln realnych użytkowników. Ważnym krokiem, jaki uczyniono w analizowanym okresie, była optymalizacja kosztów utrzymania serwisu fotosik.pl. Dokonano migracji do nowej infrastruktury, która przełożyła się na szybsze działanie portalu, ułatwiła zarządzanie nim, a także zmniejszyła koszty utrzymania.
Jeżeli chodzi o serwis styl.fm, to w 2013 roku uzyskał on nową funkcjonalność w postaci butików z produktami klienta, co zdaniem prezesa, uatrakcyjniło go zarówno dla reklamodawców, jak i samych użytkowników.
Jak wspominaliśmy we wstępie, prezes informuje, że zamierza skoncentrować się na dalszej konsolidacji, rozwoju, a także optymalizacji funkcjonowania portali. Bardzo ważne będzie także dalsze rozwijanie nowego segmentu działalności – a mianowicie e-commerce. Spółka ma także dążyć do zwiększania przychodów, jakie generowane są przez posiadaną przestrzeń reklamową. Co ważne, Emitent rozpoczął działania, które zmierzają do gruntownej przebudowy serwisu fotosik.pl, a także ma skupić się na usprawnieniu możliwości reklamowych drugiego portalu.
Co mówią liczby? Te wskazują na to, że 2013 rok był nieco słabszy od swego poprzednika. Obroty Spółki spadły bowiem o 21 proc. do 3 mln zł. Emitent ograniczył, co prawda, koszty działalności, ale strata na sprzedaży wzrosła ponad 6-krotnie do 580 tys. zł. Na poziomie operacyjnym widniał wynik rzędu - 908 tys. zł, czyli był dwukrotnie wyższy r/r. W ostatecznym rozrachunku Digital Avenue stracił netto 923 tys. zł wobec 430 tys. zł ujemnego rezultatu dwanaście miesięcy wcześniej.
Nic więc dziwnego, że słabiej prezentowały się wskaźniki finansowe. ROA spadła z -3,3 do -13 proc., a ROE obniżyło się z -5,5 do -13,4 proc. Rentowność netto sprzedaży wyniosła -31 proc. wobec -11 proc. poprzednio. Wskaźnik bieżącej płynności wzrósł z 0,55 do 1,02, co jest dobrym znakiem, aczkolwiek nadal kształtował się on poniżej dolnej granicy optymalnego przedziału. Nieznacznie poprawiła się z kolei trwałość struktury finansowania.
Dzięki wysokiej amortyzacji Emitent zanotował 112 tys. zł dodatnich przepływów operacyjnych, co było sporą poprawą w porównaniu do stanu sprzed roku, kiedy było to -42 tys. zł.
Co ciekawe, zarząd stwierdza w dokumencie, że chociaż generowane przychody obecnie pozwalają na zachowanie płynności bieżącej, to w razie pojawienia się konieczności dokonania poważnych inwestycji, możliwość ich finansowania przez Spółkę może być zagrożona. Jak podsumowują władze, kontynuacja działalność bez pozyskania dodatkowych źródeł finansowania jest zagrożona.
Na koniec grudnia w akcjonariacie Spółki nadal dominował giełdowy MCI Management S.A., który poprzez podmioty zależne kontrolował 35,74 proc. papierów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2745 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki