Nawet w tej branży jest ciężko
- Utworzono: czwartek, 19, lipiec 2012 15:16
Spółka BlackPoint S.A., notowana na rynku NewConnect od maja 2010 roku, zaprezentowała szacunkowe wyniki finansowe za II kwartał roku 2012. Są to zarówno wyniki jednostkowe, jak i skonsolidowane (dla całej grupy kapitałowej BlackPoint). Spółka padła do pewnego stopnia ofiarą trudnej sytuacji w branży materiałów do drukowania, tzn. zaostrzenia się konkurencji i spadku popytu ze względu na panujące spowolnienie gospodarcze.
Trzonem grupy jest spółka BlackPoint S.A. Posiada ona 99,9% udziałów w spółce zależnej Eco Service S.A., ta zaś ma 66,6% udziałów w niemieckiej TBG GmbH i 100% udziałów w Eco Service China, działającej w Hongkongu. W roku 2010 zysk netto grupy wyniósł 5,397 mln zł, w roku 2011 spadł do 4,144 mln zł. Odpowiednie wyniki jednostkowe to 3,408 mln zł i 2,932 mln zł.
Przyjrzyjmy się teraz najnowszym wynikom, porównując je z danymi z poprzednich okresów. Pamiętajmy przy tym, że dane za II kwartał nie są jeszcze oficjalnie potwierdzone, bowiem szczegółowy raport zostanie opublikowany dopiero 13 sierpnia.
W analizowanym okresie obrót skonsolidowany wyniósł ok. 15,6 mln zł, zaś obrót jednostkowy 8,77 mln zł. Obrót grupy jest niższy o 16% od obrotu w analogicznym okresie roku 2011, natomiast jednostkowy obrót wartościowy spółki BlackPoint S.A. spadł o 24%. Zarazem o 3% wzrosła (w relacji rocznej) sprzedaż tonerów laserowych BlackPoint.
Zarząd grupy podkreśla w komunikacie, że o 23% w relacji rocznej wzrosła sprzedaż pustych kartridży przez spółkę zależną Eco Service, a ponieważ od początku roku w spółce tej realizowany jest program optymalizacji działania, to władze BlackPoint pokładają w niej spore nadzieje. Jednocześnie zarząd nie ukrywa, że w całej branży materiałów do drukowania sytuacja jest trudna i taka prawdopodobnie pozostanie w 2012 roku. Kryzys powoduje ograniczenie zapotrzebowania klientów na materiały barwiące, a jednocześnie odciąga ich w stronę dostawców gorszej jakości produktów alternatywnych. Co więcej, w ciągu ostatnich 2 lat znacznie zwiększyła się liczba dostawców i dystrybutorów, przez co w branży nastąpił spadek cen, spadek marż i wzrost kosztów sprzedaży. Władze BlackPoint zauważają też, że w tej sytuacji konsumenci decydują się często na zakup produktów tanich, ale zarazem kiepskiej jakości, ponieważ trudno na rynku o rzetelną informację i rozróżnienie.
Władze spółki pozytywnie oceniają obecną od pewnego czasu na rynku tendencję producentów oryginalnych urządzeń drukujących (OEM – Original Equipment Manufacturer) polegającą na zaostrzaniu egzekwowania praw wynikających z ochrony patentowej swoich produktów. BlackPoint S.A. uważa, że te działania nie uderzą w segment działalności spółki (którym jest m.in. wytwarzanie alternatywnych materiałów barwiących z wykorzystaniem pustych, zużytych kartridży OEM), natomiast ograniczą udział najgorszych produktów w rynku.
W najbliższej przyszłości zarząd będzie kontynuował dotychczasową strategię, w myśl której do wzmocnienia wyników finansowych wykorzystywany będzie potencjał spółki Eco Invest, zaś w samej spółce BlackPoint prowadzone będą działania mające na celu odwrócenie trendów spadkowych. Te działania to „rozwój i pełne wykorzystanie własnej produkcji jako źródła najwyższej jakości, bezpiecznych patentowo produktów, działania ofertowe, ukierunkowane na dostosowanie do bieżących warunków rynkowych oraz optymalizacja kosztów działalności.”
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki