Minimum 8 mln zł z obligacji w Sco-Pak S.A.
- Utworzono: poniedziałek, 23, lipiec 2012 14:44
Spółka Sco-Pak S.A. wyemituje w najbliższym czasie do 9000 jedenastomiesięcznych obligacji serii C na okaziciela, o wartości nominalnej 1000 zł każda. Oznacza to, że z emisji Spółka może pozyskać 9 mln zł.
Termin wykupu to 25 czerwca 2013 roku, a próg (czyli minimalna liczba obligacji niezbędna do dojścia emisji do skutku) wynosi 8000 obligacji. Będą to obligacje odsetkowe, zdematerializowane, zabezpieczone i zbywalne bez ograniczeń. Nie będzie można zamienić ich na akcje, a cena emisyjna będzie równa nominalnej. Zarząd spółki nie będzie ubiegał się o wprowadzenie tej serii do obrotu na rynku Catalyst, chyba że zażyczą sobie tego obligatariusze dysponujący co najmniej 50% wyemitowanych obligacji.
Od 5,5 mln zł do 6,5 mln zł pozyskanych z emisji zostanie wydanych na zamknięcie inwestycji, jaką jest budowa elektrociepłowni. Od 1 mln zł do 1,5 mln zł przeznaczone zostanie na budowę oczyszczalni ścieków, a od 1 mln zł do 2,5 mln zł będzie wykorzystane przez spółkę na środki obrotowe.
Termin składania ofert nabycia obligacji przez inwestorów zaczyna się dziś, tj. 23 lipca 2012 roku i upływa w dniu 24 lipca 2012 roku. Przydział obligacji zostanie dokonany nie później niż w dniu 25 lipca 2012 roku. Posiadaczom będzie wypłacany kwartalny kupon, którego stawką referencyjną będzie 6-miesięczna stopa procentowa WIBOR6M ustalana dla każdego okresu odsetkowego na fixingu 7 dni roboczych przed rozpoczęciem danego okresu odsetkowego. Do stawki referencyjnej doliczana będzie marża w wysokości 7%.
Sco-Pak S.A. to istniejąca od 1997 roku w Chełmie firma specjalizująca się w produkcji wyrobów papierowych i tekturowych – m.in. kątowników, pudełek i tzw. „plastrów miodu”. Perspektywy przedsiębiorstwa wydają się być obecnie dobre. Co prawda w 2010 roku Sco-Pak wygenerował stratę na sprzedaży przekraczającą 2,385 mln zł, ale już rok później zysk na sprzedaży wyniósł 5,128 mln zł, co pozwoliło osiągnąć 780 tys. zł zysku netto. Pierwszy kwartał roku 2012 przyniósł zysk na sprzedaży przekraczający milion złotych oraz prawie 72 tys. zł zysku netto. Jednocześnie o 14% wzrosła (w stosunku do analogicznego okresu roku 2011) sprzedaż produktów gotowych. Oczywiście przedsiębiorstwo zostało do pewnego stopnia dotknięte spowolnieniem gospodarczym, ale na tle wielu innych firm, które nie osiągają zysków, obecne wyniki Sco-Paku i tak robią pozytywne wrażenie.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki