Zaszkodziły spadki cen wyrobów z tektury i papieru
- Utworzono: czwartek, 16, sierpień 2012 10:12
Sco-Pak S.A., firma trudniąca się m.in. produkcją tektury i opakowań, przekazała rynkowi swój raport za drugi kwartał. Jakie wyniki odnotowała Spółka działająca na rynku już od 1997 roku?
W kwestii przychodów ze sprzedaży 2012 rok prezentuje się bardzo porównywalnie do jego poprzednika. Sco-Pak S.A. wypracował bowiem 15,67 mln zł tej wartości, w porównaniu do 15,8 mln zł rok wcześniej, co jest minimalnym spadkiem. Co więcej, wyniki na sprzedaży i działalności operacyjnej, odpowiednio 1,09 i 1,398 mln zł, również są zbliżone, a nawet nieco lepsze niż w drugim kwartale ubiegłego roku. Niestety, tendencja ta zanika w przypadku wyniku netto. Analizowany okres Emitent zamknął z 2,7 tys. zł straty, podczas gdy rok wcześniej było to ponad 730 tys. zł zysku.
Narastająco sytuacja jest niemal identyczna. Przychody ze sprzedaży są wyższe niż w 2011 r. - wyniosły 31,2 mln zł, również lepiej prezentuje się wynik na sprzedaży i działalności operacyjnej, ale już rezultat netto jest słabszy. Pierwsze sześć miesięcy zamknięte zostało bowiem z niecałymi 70 tys. zł na plusie, co wobec 910,7 tys. zł rok wcześniej jest ponad 13-krotnie słabszym wynikiem.
W danych bilansowych na szczególną uwagę zasługują wzrost o niemal 26 mln zł zobowiązań długoterminowych i ponad 5 mln zł zwyżka wartości należności krótkoterminowych.
Skąd takie wyniki? Zarząd stwierdził, że w całej branży papierniczej w pierwszym półroczu widoczny był spadek cen wyrobów z papieru i tektury. W efekcie tego, również Emitent dokonał obniżenia cen produktów gotowych o około 10 proc. Dodatkowo, wzrost kosztów makulatury i wysoki poziom wartości paliw, miały negatywny wpływ na rentowność sprzedaży Spółki.
Dla stopnia realizacji prognoz finansowych kluczowe będą wyniki po IV kwartale. Przewidywania na 2012 rok obejmują 89,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 12,9 mln zł EBIT. Jak informuje komunikat: „W ocenie Zarządu, przy założeniu prowadzenia działań inwestycyjnych oraz szybko postępującym procesie rozwoju produktowego, prognozy wyników na rok 2012 mogą zostać zrealizowane.”
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2670 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki