Auto-Spa bliżej rynku czeskiego
- Utworzono: piątek, 21, wrzesień 2012 14:37
Najwyraźniej polski rynek nie wyczerpuje potencjału Auto-Spa S.A i Emitent zamierza rozszerzyć swoją działalność również poza granice naszego kraju. Gdzie? O tym w poniższym artykule.
W najnowszym komunikacie Auto-Spa S.A. znajduje się informacja o podpisaniu umowy z Autovitamin s.r.o. z siedzibą w czeskiej Pradze. Umowa dotyczy świadczenia usług przedstawicielstwa handlowego Emitenta z NewConnect na terenie Republiki Czeskiej. Co więcej, Spółka objęła 10 proc. udziałów w czeskiej firmie oraz posiada opcję nabycia dodatkowych 41 proc. w ciągu 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Jeżeli taka decyzja zostałaby podjęta, wówczas Auto-Spa S.A. byłaby w posiadaniu jej większościowego pakietu udziałów (51 proc.). Działania te zostały przez zarząd określone jako „pierwszy krok mający na celu przeprowadzenie ekspansji terytorialnej działalności Auto-Spa poza terytorium Polski i stworzenie sieci o zasięgu międzynarodowym”. Spółka szacuje, że pierwsze myjnie w Czechach powstaną jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku.
Co ciekawe Emitent przewiduje, iż skala realizacji projektu oraz długoterminowość współpracy z Autovitamin s.r.o. przyczynić mają się do szybszego osiągnięcia przez Spółkę pozycji lidera na polskim rynku myjni bezdotykowych. W dłuższej perspektywie plany są jeszcze dalej idące, bo Auto-Spa S.A. ma zamiar zostać również liderem na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
Czy tegoroczny kwietniowy debiutant rzeczywiście ma szansę na realizację wspomnianych wyżej celów? To zapewne okaże się już niedługo i pozostaje jedynie czekać na to, jak potoczą się dalej losy Spółki.
W skonsolidowanym raporcie za drugi kwartał tego roku Emitent wykazał 1,443 mln zł przychodów ze sprzedaży i stratę netto na poziomie niecałych 600 tys. zł. Są to wyniki sporo słabsze niż przed rokiem, kiedy to odnotowano w tym samym okresie 8,35 mln zł przychodów i zysk przekraczający 3 mln zł. Bieżące półrocze również wypadło słabiej. Przychody ze sprzedaży spadły ponad 3-krotnie w relacji rocznej, a 1,4 mln zł straty, to wynik znacznie słabszy wobec 4,14 mln zł zysku rok wcześniej. Zarząd informuje, iż na wyniki Grupy w drugim kwartale przełożyła się bezpośrednio decyzja o ograniczeniu nowych inwestycji w lokalizacjach dotychczasowych partnerów. Spadek obrotów był z kolei pochodną braku sprzedaży do franczyzobiorców gotowych myjni, a wydania obiektów pod ich zamówienia planowane są dopiero na ostatni kwartał 2012 roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki