Udany rok Sescomu
- Utworzono: piątek, 16, styczeń 2015 05:29
W roku obrotowym 2013 / 2014 (tj. od 1 października 2013 do 30 września 2014) firma Sescom S.A. wygenerowała zysk netto w kwocie 2,013 mln zł. Przedsiębiorstwo nie wypłaci jednak dywidendy, a zysk zostanie wykorzystany do zwiększenia kapitału zapasowego.
Sescom istnieje od roku 2008 i posiada spółki zależne, w szczególności podmiot Sescom Czech Republic s.r.o. (działający u naszych południowych sąsiadów), ale raporty okresowe mają charakter jednostkowy. Firma zajmuje się modernizacją i obsługą techniczną systemów klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania. Deklaruje przy tym, że zajmuje się obecnie ok. 23 tysiącami obiektów.
Rok 2013 / 2014 był dla przedsiębiorstwa rokiem "dużej zmienności i zaskakujących wydarzeń gospodarczych i geopolitycznych" - tak opisał to prezes Sławomir Halbryt w liście do inwestorów, otwierającym raport. Tym niemniej był to też czas, w którym Sescom pokazał, że posiada "zdolność do adaptacji do trudnych i nieprzewidywalnych zdarzeń" oraz "umiejętność uzyskiwania znakomitych wyników".
Istotnie, firma wygenerowała 21,33 mln zł przychodów, 7,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży, 2,54 mln zł EBIT oraz 2,01 mln zł zarobku na czysto. To solidne rezultaty, ponieważ w sezonie 2012 / 2013 zyski były wyraźnie niższe (na czysto 743 tys. zł, na działalności operacyjnej 918,1 tys. zł). Przychody w skali rocznej zwiększyły się o 9,1 proc., ale poprawa zysków była na tyle duża, że rentowności nie spadły, a wręcz przeciwnie. Tak np. marża EBIT podniosła się z 4,7 proc. do 11,9 proc. Firmie udało się też wydatnie ograniczyć koszty sprzedaży.
Aktywa trwałe pod koniec września opiewały na 1,35 mln zł, obrotowe na 14,16 mln zł. W szczególności było to 5,3 mln zł należności krótkoterminowych i 7,4 mln zł inwestycji bieżących (co w praktyce oznaczało głównie środki pieniężne). Warto zauważyć, że zobowiązania w sumie nie przekraczały nawet 3,16 mln zł, zatem płynność stała na wysokim poziomie.
Rok 2015 ma być czasem, w którym spółka przystąpi do pracy nad nową strategią, która będzie obowiązywać aż do roku 2020. Jej filary to m.in. automatyzacja procesów i ekspansja geograficzna.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki