Sprawcy nie wykryto
- Utworzono: piątek, 01, marzec 2013 09:17
Wczoraj akcjonariusze Global Trade mieli o czym czytać. Pojawiło się kilka niezwykle ważnych komunikatów, które będą miały wpływ na dalsze funkcjonowanie Spółki.
Do publicznej wiadomości przekazana została informacja o rezygnacji trzech kluczowych osób. Chodzi o członka rady nadzorczej, p. Krzysztofa Strykiera, wiceprezes zarządu, p. Joanną Żegarską i prezesa zarządu, p. Pawła Kosia. Rezygnacja członków zarządu odniesie skutek 26 marca, kiedy to odbędzie się NWZA, o którym również wczoraj poinformowano inwestorów. Na zgromadzeniu tym poruszone zostaną właśnie kwestie kadrowe, akcjonariusze rozpatrzą także sprawozdanie ustępującego zarządu.
Kolejnym przykrym komunikatem jest decyzja organów ścigania o umorzeniu śledztwa w sprawie wykrycia sprawcy pożaru majątku Emitenta w miejscowości Grzywna.
Przypomnijmy, że do pożaru doszło 6 listopada 2012 roku w hali magazynowej Spółki. W raporcie kwartalnym Global Trade oszacowano koszt remontów na około 450 tys. zł. Straty wyceniono na ponad 7 mln zł, z czego 1,5 mln zł stanowiły straty w środkach trwałych, a niemal 5,5 mln zł w towarach handlowych i wyrobach (mienie było ubezpieczone na 5,9 mln zł). Zniszczona hala magazynowa została wyksięgowana na podstawie decyzji inspektora nadzoru budowlanego o braku możliwości jej dalszego użytkowania. Niedługo potem pojawiła się kolejna bardzo zła wiadomość dla Emitenta, mianowicie decyzja banku, w którym miał kredyt, o wstrzymaniu możliwości z jego korzystania. Spółka podjęła działania mające na celu odnalezienie sprawcy pożaru, wyznaczając nawet nagrodę za pomoc w wysokości 20 tys. zł.
Zastrzeżenia do decyzji organów ścigania Emitent może wnosić jeszcze do 4 marca. Po tym dniu, postanowienie się uprawomocni. Spółka postara się o odtworzenie spalonych dokumentów dotyczących utraconego mienia, tak aby przekazać je (wraz z postanowieniem o umorzeniu) towarzystwu ubezpieczeniowemu i tym samym rozpocząć procedurę wypłaty odszkodowania. Na podstawie OWU, regulaminowy termin wypłaty odszkodowania wynosi 30 dni.
W wyniku niekorzystnych wydarzeń, przychody w Spółce spadły znacząco do 582 tys. zł w czwartym kwartale, podczas gdy rok wcześniej było to 2,11 mln zł.
Wojciech Kiermacz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki