Po badaniu jeszcze lepiej
- Utworzono: czwartek, 07, marzec 2013 07:48
Z raportu rocznego opublikowanego przez Veniti S.A. wynika, że po badaniu sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, finalny wynik okazał się lepszy niż ten, który wykazano w ostatnim raporcie kwartalnym.
Zdaniem Macieja Szymańskiego, prezesa zarządu Veniti S.A. „w roku 2012 Spółka koncentrowała się na rozwoju działalności związanej z promocją i sprzedażą rejsów wycieczkowych, istotnie rozwinięty został dział incentive & corporate, który stał się drugim najważniejszym obszarem działalności Spółki”.
W przekazanym niedawno raporcie kwartalnym, narastający wynik netto po dwunastu miesiącach 2012 roku wynosił dokładnie 20 tys. zł (choć w samym okresie października, listopada i grudnia Spółka zarobiła „na czysto” 235 tys. zł). Okazuje się jednak, że po zbadaniu wyników finansowych przez biegłego rewidenta, zysk netto był ponad trzykrotnie wyższy i sięgnął poziomu 63,6 tys. zł wobec 136,9 tys. zł rok wcześniej. Finalne przychody ze sprzedaży wyniosły 3,35 mln zł, czyli o około 58 proc. więcej niż poprzednio.
Z raportu biegłego rewidenta wynika, że Spółce udało się poprawić wskaźniki rentowności. Rentowność majątku, kapitału własnego i sprzedaży okazały się dodatnie i wyniosły odpowiednio 3,44, 7,91 i 1,9 proc., (podczas gdy w roku 2011 wszystkie przyjęły wartości ujemne). Znacznej poprawie uległy także wskaźniki płynności finansowej.
Z opublikowanego dokumentu w dość obszerny sposób dowiadujemy się o działaniach Spółki w minionym roku. Warte odnotowania jest m.in. to, że w pierwszym kwartale utworzono wewnętrzny zespół specjalistów IT. Firma sprzedała również udziały w Inovelti Sp. z o.o. a także rozwijała pierwszą w Europie Środkowo – Wschodniej platformę sprzedaży rejsów wycieczkowych online (m.in. poprzez poszerzenie jej oferty). W drugim i trzecim trymestrze koncentrowano się na wzmocnieniu zespołu sprzedażowego, obsługującego wyjazdy motywacyjne dla firm. W związku z rezygnacją z przejęcia podmiotu, Spółka musiała odwołać prognozy dotyczące wartości sprzedanych usług w 2012 roku, ale udało się podtrzymać szacunki dotyczące wartości sprzedanych imprez na rok 2013. Kluczowy wpływ na rezultaty z ostatniego trymestru miała realizacja kontraktów zawartych jeszcze w poprzednich kwartałach w ramach Veniti Business Travel.
Veniti S.A. w swoim portfolio posiada trzy projekty z branży turystycznej. Pierwszym z nich jest platforma umożliwiająca zakup rejsów wycieczkowych online, drugi realizuje projekty z zakresu wyjazdów motywacyjnych, integracyjnych, szkoleń, konferencji, kongresów i targów, a trzeci świadczy usługi wynajmu apartamentów wakacyjnych w Bułgarii.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki