Strata pomimo starań, ale prognozy nadal aktualne
- Utworzono: piątek, 10, sierpień 2012 16:43
Sprzedaż imprez turystycznych nie jest łatwym rynkiem. Spółka z sektora wypoczynku, Veniti S.A. opublikowała dziś swój raport za drugi kwartał 2012 r. Spójrzmy zatem jaki był analizowany okres w wykonaniu debiutanta z 8 listopada 2011 roku.
Już na samym początku wyjaśnienia do wyników Spółki czytamy, że znaczący wpływ na dane finansowe ma sposób księgowania przychodów ze sprzedaży. Bowiem w przypadku imprez turystycznych przychód księgowany jest już w momencie rozpoczęcia danego eventu, a nie w momencie jego sprzedaży. Wartość takich fet w pierwszym półroczu sięgnęła 2,5 mln zł, co oznacza, że jest to ponad 55 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Co więcej, na wypracowane wyniki wpłynęły prace związane z dalszym rozwojem portalu Kruzy.pl. Spółka pracowała nad nowymi funkcjonalnościami oraz podłączeniem kolejnym armatorów.
Jak zatem prezentują się liczby? Faktycznie, ujęte w rachunku zysków i strat przychody uległy wzrostowi z 351 tys. zł do 558 tys. zł w drugim kwartale bieżącego roku. Niestety, pomimo tego zyski zarówno na sprzedaży, jak i działalności operacyjnej kształtują się słabiej w ujęciu rok do roku. Veniti S.A. zamknęła drugie trzy miesiące tego roku z 84 tys. zł straty. Rok temu też notowana była ujemna wartość, z tymże ponad czterokrotnie mniejsza.
Również całe pierwsze półrocze wygląda słabiej, ale głównie pod względem wyników. Warto bowiem zauważyć, że Emitent wypracował w tym okresie ponad trzykrotnie większe przychody ze sprzedaży, które wyniosły 1,19 mln zł wobec 351 tys. zł w pierwszych sześciu miesiącach 2011 roku. W tym roku okres ten został zamknięty ze stratą 188 tys. zł (wobec 95 tys. rok wcześniej).
Jak stwierdza Zarząd, w jego ocenie „znaczący wzrost przychodów spółki w II kwartale, a w szczególności duże zainteresowanie kontrahentów podjęciem współpracy z KRUZY.PL, a także zakupem wyjazdów typu Incentive przyczynią się do realizacji planów finansowych spółki na lata 2012-2013”. Czy rzeczywiście? Na jednoznaczną odpowiedź przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać.
Mając na względzie wypracowane w pierwszym półroczu wyniki, dynamikę przychodów oraz portfolio zapytań ofertowych, Spółka podtrzymała opublikowane w Dokumencie Informacyjnym prognozy. Przypomnijmy, że Veniti przewiduje w tym roku uzyskanie 4 mln zł ze sprzedanych usług turystycznych. Na kolejny rok, wartość ta ma wynieść już 10,5 mln zł.
VENITI S.A. to spółka notowana na rynku NewConnect, która stworzyła model biznesowy bazujący na wyeliminowaniu przedpłat, sprzedaży jedynie oferty wysokomarżowej. W swoim portfolio Spółka posiada trzy projekty:
- portal Kruzy.pl,
- 5 Stars Club Business Travel to przejęta przez VENITI marka działająca na polskim rynku Incentive Travel,
- portal Plazuj.pl.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2760 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki