Zysk i podtrzymane prognozy
- Utworzono: wtorek, 12, luty 2013 14:02
Notowana od 2011 roku na „małym parkiecie” Veniti S.A. poinformowała, że analizowany w raporcie okres był historycznie najlepszy, choć trzeba pamiętać, że początki działalności Spółki sięgają września 2009 roku.
W liście do inwestorów Maciej Szymański, prezes zarządu Spółki, informuje, że to właśnie dzięki prowadzonym pracom prorozwojowym i wdrożonej strategii, po czterech kwartałach udało się uzyskać dodatni wynik. 1,34 mln zł przychodów ze sprzedaży w ostatnim trymestrze to rezultat o niemal 700 tys. zł lepszy w relacji r/r (z czego 1,185 mln zł to wartość sprzedanych usług turystycznych). Kwartalna EBITDA wyniosła 273 tys. zł, a zysk netto ostatecznie uplasował się na poziomie 235 tys. zł. Dla porównania okres października, listopada i grudnia 2011 roku zamknął się z ledwie 12 tys. zł zyskiem netto. Cztery trymestry minionego roku dały w sumie 3,35 mln zł przychodów (wzrost o 58 proc.). Istotniejsza wydaje się jednak wartość sprzedanych usług turystycznych, która sięgnęła 4,635 mln zł (wartość sprzedaży w danym okresie ma przełożenie na przychody ze sprzedaży netto bieżącego lub przyszłych okresów, zależnie od daty zaksięgowania przychodów). O ile w 2011 roku na wszystkich poziomach wynikowych notowany był znak „minus”, tak tym razem Spółka wyszła na plus, chociaż były to wartości relatywnie niewielkie. Na sprzedaży zysk wyniósł 113 tys. zł, EBITDA 153 tys. zł, a wynik netto to ostatecznie 20 tys. zł.
Wzrost sprzedaży pociągnął również za sobą kilka zmian w bilansie. Krótkoterminowe należności wzrosły z 91 tys. zł do 437 tys. zł. Zmalały jednak zobowiązania, które ze 147 skurczyły się do 118 tys. zł. Zwyżka dotknęła za to środków pieniężnych, które osiągnęły poziom 460 tys. zł.
Głównym czynnikiem, który wpłynął na wyniki, była realizacja kontraktów z poprzednich kwartałów w ramach VBT (Veniti Business Travel). Istotne dla Spółki były również prace nad rozwojem platformy umożliwiającej zakup rejsów wycieczkowych online. Emitent podpisał także kilka nowych umów. Zarząd zwrócił również uwagę na specyficzny sposób księgowania przychodów, które zaliczone są dopiero w momencie rozpoczęcia danej imprezy, a nie w momencie jej sprzedaży.
W listopadzie ubiegłego roku zarząd Veniti dokonał korekty prognoz na 2012 rok. Odwołano szacunki w zakresie wartości sprzedanych usług na 2012 rok, ale bez zmian pozostawiono przewidywania odnośnie liczby pozyskanych agentów. Tę wartość udało się nawet przekroczyć, spodziewano się bowiem 90, a ostateczna liczba okazała się o 2 wyższa. Właśnie m.in. ten fakt, zdaniem władz, pozwala na podtrzymanie szacunków na 2013 rok, a więc osiągnięcia wartości sprzedanych imprez na poziomie 10,5 mln zł.
Veniti S.A. w swoim portfolio posiada trzy projekty z branży turystycznej. Pierwszym z nich jest platforma umożliwiająca zakup rejsów wycieczkowych online, drugi realizuje projekty z zakresu wyjazdów motywacyjnych, integracyjnych, szkoleń, konferencji, kongresów i targów, a trzeci świadczy usługi wynajmu apartamentów wakacyjnych w Bułgarii.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2776 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki