• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Intensywny rok w Graphic

Tomasz Mol, prezes zarządu Graphic S.A., określa w raporcie za 2012 rok ten okres jako „niezwykle pracowity”. Spółka przeprowadziła w tym czasie m.in. daleko idącą restrukturyzację zatrudnienia. Jak zakończył się ten rok dla przedsiębiorstwa?

Przeprowadzona restrukturyzacja poskutkowała przede wszystkim zmniejszeniem zatrudnienia. Zoptymalizowano również podział obowiązków, co poskutkowało obniżeniem kosztów działalności operacyjnej (z 3,6 mln zł do 2,9 mln zł). Jak informuje prezes Graphic, pracownicy przeszli również szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, psychologii sprzedaży i inne.

Co jednak mówią liczby? Na pierwszy rzut oka widoczny jest spadek przychodów ze sprzedaży z 4,6 mln zł do 2,5 mln zł. Przełożyło się to przede wszystkim na poniesienie straty na sprzedaży (-464 tys. zł) oraz 505 tys. zł straty operacyjnej. Ostatecznie dwanaście miesięcy 2012 roku zamknęło się z ujemnym wynikiem netto (-660 tys. zł), wobec 416 tys. zł zysku rok wcześniej.

Na koniec okresu Emitent miał 536 tys. zł zobowiązań krótkoterminowych i 843 tys. zł analogicznych należności. Wartości te, w przeciągu roku, zmalały o 302 i 757 tys. zł.

Zarząd zwrócił uwagę na fakt wysokich sezonowych wahań przychodów. Najlepszy okres dla Spółki to zazwyczaj okres od września do grudnia. Władze podejmują jednak działania zmierzające do dywersyfikacji tak źródeł przychodów, jak i rynków zbytu. Jak czytamy w dokumencie, na wynik finansowy wpływ miała także sytuacja gospodarcza kraju, jak również „tendencje na rynku reklamy w Polsce”, które zmusiły kontrahentów Spółki do ograniczania wydatków na marketing.

Na 2013 rok Spółka planuje zwiększyć ilość klientów poprzez rozszerzenie obszaru działalności dzięki kooperacji z domami mediowymi i biurami marketingowymi kontrahentów sieciowych. Dalej unowocześniany ma być park maszyn, a to dzięki zakupowi nowych urządzeń, które pozwalają zarówno na oferowanie nowych usług i dotarcie do szerszego grona klientów. Emitent zamierza również poszerzyć zakres swoich usług o cięcie i grawerowanie szerokiej gamy materiałów.

Pomimo słabszych rezultatów wskaźniki płynności Spółki pozostały na porównywalnym poziomie jak rok wcześniej.

W okresie styczeń – luty tego roku Emitent uzyskał 604 tys. zł przychodów ze sprzedaży, wobec 542 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej. Dzięki temu Spółka znacznie zmniejszyła straty, ale nie udało jej się wygenerować dodatnich wyników. Ten najważniejszy – wynik netto - wzrósł z -306 do -38 tys. zł, a na samej sprzedaży strata wyniosła 34 tys. zł. Emitent nadal zwracał uwagę na niski wzrost gospodarczy oraz trudną sytuację na rynku reklamy. Pomimo tego, Spółce udało się na początku trymestru unowocześnić park maszyn poprzez zakup laserów.

 

Graphic jest agencją reklamową, która świadczy usługi z zakresu przygotowania do druku, oklejania pojazdów, systemów wystawienniczych i reklamy wizualnej, druku laserowego, fotografii reklamowej, projektowania graficznego również witryn internetowych.

W akcjonariacie Spółki dominuje Tomasz Mol, prezes zarządu Spółki z 91,07 proc. udziałem w głosach na walnym zgromadzeniu.

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.