4. miejsce Pylonu
- Utworzono: wtorek, 26, listopad 2013 05:51
Akcje Pylon S.A. wkroczyły na „mały parkiet” 13 sierpnia tego roku. Wcześniej Spółka zamknęła ofertę prywatną o wartości ponad 365 tys. zł. Pierwszy dzień notowań zakończył się jednak „pod kreską” i kurs zniżkował z 0,2 do 0,13 zł. Teraz Emitent wziął udział w targach AudioShow, a jego produkt był blisko podium wśród uhonorowanych systemów.
Pylon S.A. został zawiązany pod koniec grudnia 2010 roku. Od początku celem Spółki było rozpoczęcie produkcji sprzętu elektroakustycznego w postaci zestawów głośnikowych. Kadra menedżerska Emitenta ma już w tych kwestiach doświadczenie, które zdobyła przede wszystkim w ramach współpracy z Tonsil S.A., czy też podmiotami wydzielonymi w późniejszym czasie z jej struktur. W lutym 2011 roku Spółka nabyła wszystkie udziały w Meble Polskie Sp. z o.o., a w sierpniu tamtego roku zaprezentowano już pierwszy produkt (linię Pearl). Zdecydowano wtedy także o emisji akcji serii B,C i D.
W marcu 2012 roku Pylon uruchomił pierwszy salon odsłuchowy, a w lipcu zbył zakupione wcześniej udziały w Meblach Polskich Sp. z o.o. Później udało się nabyć park maszynowy. W czerwcu tego roku Spółka rozpoczęła prowadzenie działalności w zakresie produkcji zestawów głośnikowych oraz obudów do nich w nowym zakładzie, który mieści się w Jarocinie.
Teraz Emitent oferuje także produkcję opakowań z tektury. Stanowi ona jednak tylko działalność uzupełniającą w stosunku do podstawowego przedmiotu działalności. Swój sprzęt sprzedaje zarówno przez własny sklep internetowy, uruchomiony pokój odsłuchowy oraz współpracę z partnerami handlowymi na terenie Polski. W portfolio Pylonu jest również montaż oraz kontrola sprzedawanego sprzętu elektroakustycznego.
Spójrzmy również na wyniki finansowe Spółki z ostatnich lat. Pierwszy rok działalności, czyli 2011, Emitent zamknął z 79 tys. zł przychodów ze sprzedaży i skromnym zyskiem netto na poziomie 1,4 tys. zł. Rok później było już lepiej. Obroty wzrosły do 1,43 mln zł, a czysty zysk wzrósł do 69 tys. zł. Ten rok zapowiada się nieco korzystniej. W przeciągu dziewięciu miesięcy Pylon uzyskał przychód na poziomie 1,1 mln zł, co w relacji rok do roku dawało dynamikę rzędu 15 proc. Wzrosły również rentowności. Wynik na sprzedaży wzrósł z 21 do 110 tys. zł, a na poziomie operacyjnym Spółka zarobiła 112 tys. zł wobec 20 tys. zł poprzednio. Okres styczeń – wrzesień tego roku został ostatecznie zamknięty z profitem netto na poziomie 91 tys. zł, co było kwotą ponad trzykrotnie wyższą niż dwanaście miesięcy wcześniej.
Tegoroczne obroty Spółki były także obciążone zmianą lokalizacji zakładu produkcyjnego. Wszystkie działania z tym związane spowodowały, że pełne zdolności produkcyjno – technologiczne udało się uzyskać dopiero w drugiej połowie tego roku. Skąd jednak lepsze wyniki? Jak tłumaczą władze, była to pochodna kilku czynników. Wpłynęło na to zarówno obniżenie kosztów bieżących, zwiększenie zaawansowania produkcji, jak wzrost wydajności i zwyżka sprzedaży.
Przypomnijmy, że w tym roku Pylon spodziewa się uzyskania 2,28 mln zł przychodów ze sprzedaży i 266 tys. zł zysku netto. W ostatnim raporcie władze podtrzymały te przewidywania.
W ostatnim komunikacie zarząd Pylonu poinformował o udziale Spółki w targach AudioShow 2013, co jednak miało miejsce w dniach 9-10 listopada br. Tam jednak produkt Emitenta zajął 4. miejsce wśród 19 uhonorowanych systemów audio.
W raporcie władze podały także, że na corocznych targach Spółka uzyskiwała nowe kontrakty, a jej produkty cieszyły się wzmożonym zainteresowaniem klientów. Być może w tym roku będzie podobnie i w ostatnim kwartale wyniki Spółki pozwolą na spełnienie opublikowanych prognoz finansowych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki