Wkrótce połączenie Rovity?
- Utworzono: czwartek, 12, grudzień 2013 06:00
Rovita S.A. znajduje się na „małym parkiecie” od lipca 2010 roku. Przedmiot działalności Emitenta polega na dystrybucji produktów spożywczych. Teraz Spółka zapowiedziała połączenie ze swymi dwoma podmiotami zależnymi.
9 września tego roku rada nadzorcza Rovita S.A. powołała do pełnienia funkcji prezesa zarządu Mirosława Jankowskiego. Jest to o tyle istotna informacja, że to także obecny wiceprezes PGD Polska Sp. z o.o. – głównego posiadacza akcji Rovity (według stanu z ostatniego raportu kwartalnego podmiot ten kontrolował aż 77,32 proc. walorów i posiadał 86,91 proc. głosów na walnym zgromadzeniu).
Nieco ponad miesiąc później Rovita S.A. przekazała z kolei pierwszą informację o planie połączenia. Otóż chodzi o fuzję z dwoma w pełni zależnymi od Spółki podmiotami – Primo Home Polska Grupa Rovita Sp. z o.o. oraz Profit Sp. z o.o., jako firmy przejmowane. Później zgodę na połączenie wydała także rada nadzorcza.
Wczoraj Emitent opublikował pierwsze zawiadomienie o planowanym złączeniu, które nastąpi poprzez przeniesienie całego majątku przejmowanych firm na Emitenta. Rovita S.A. już teraz posiada wszystkie instrumenty dwóch nabywanych podmiotów toteż połączenie zostanie przeprowadzone według procedury uproszczonej i bez podwyższenia kapitału zakładowego i bez wymiany udziałów na akcje Rovity.
Ostateczne decyzje zapadną na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, jakie zwołano na 17 stycznia przyszłego roku. To właśnie głosowanie nad kwestią fuzji jest głównym tematem nadchodzących obrad.
W skład Grupy, oprócz Profit sp. z o.o. oraz Primo Home Polska grupa Rovita Sp. z o.o. wchodzą jeszcze dwa inne podmioty – Nesbru Sp. z o.o. oraz Primo Partner Sp. z o.o. W pierwszej z nich Emitent posiada 100 proc. udziałów, a w drugiej 15.
Na koniec września tego roku aktywa Grupy były warte 41,3 mln zł (z czego ponad 36 mln zł stanowiły aktywa obrotowe) wobec 52,46 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane zobowiązania krótkoterminowe wyniosły 40,33 mln zł. W przeciągu okresu styczeń – wrzesień Grupa wygenerowała 115,5 mln zł obrotów wobec 161,5 mln zł w tym samym okresie roku poprzedniego. Jak wyjaśnił zarząd, spadki sprzedaży mają swe źródła jeszcze w drugiej połowie 2011 roku. Teraz obroty ulegają już stopniowej poprawie, głównie dzięki działaniom zmierzającym do odzyskania utraconych klientów oraz skuteczniejszej penetracji rynku. Skonsolidowany wynik na sprzedaży nie okazał się szczególnie satysfakcjonujący. Na tej pozycji Grupa straciła bowiem 2,33 mln zł, chociaż w ujęciu operacyjnym rezultat był lepszy (tam strata wyniosła tylko 12 tys. zł). Netto strata Grupy wyniosła ostatecznie 892 tys. zł wobec 843 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki