Przewrót w AdMassive
- Utworzono: poniedziałek, 01, wrzesień 2014 11:34
Ostatnie komunikaty w AdMassive Group mogą nieco niepokoić. Co wydarzyło się w notowanej na NewConnect Spółce?
Otóż w piątek wieczorem, za pośrednictwem Elektronicznej Bazy Informacji, Spółka podała wiadomość o rezygnacji wszystkich członków z organów zarządzających. Konkretnie chodzi o to, że z funkcji prezesa zrezygnował Rafał Michalczyk, a z rady nadzorczej odeszli Daniel Brodowski (przewodniczący), Magdalena Pietkiewicz (wiceprzewodnicząca), a także Piotr Surmacki oraz Marcin Kasza. Oznacza to, że w nadzorcze pozostał jedynie Marcin Pustelnik, ale również jego osoba najpewniej zostanie odwołana na walnym zgromadzeniu, które zwołano na 24 września (w śród planu obrad znajduje się głosowanie w tej kwestii).
W piątek po sesji Spółka przekazała także swój raport za 2013 rok. Wskażmy, że Grupa wygenerowała w nim 10,7 mln zł przychodów (spadek o około 32 proc. r/r), 1,2 mln zł straty operacyjnej (poprzednio było to 1,2 mln zł zysku), a także wynik netto na poziomie -1,1 mln zł (wcześniej było to 817 tys. zł zysku). W sprawozdaniu zarządu podano, że miniony rok był dla Emitenta przełomowy. Po kilkumiesięcznych negocjacjach główny akcjonariusz – Kenedix Investments Ltd. sfinalizował zbycie większościowego pakietu akcji na rzecz „wiodącego polskiego interaktywnego doku mediowego Click Ad S.A.” (podmiot ten miał na koniec drugiego kwartału 55,72 proc. akcji i prawo do 68,26 proc. głosów).
W dokumencie czytamy, że w połowie poprzedniego roku w Spółce doszło do zmian w organach nadzorczych, przy jednoczesnym ograniczeniu działalności do obsługi jedynie dużych klientów, a także redukcji zatrudnienia do niezbędnego minimum. Jak podano, było to początkiem negatywnych zmian w przedsiębiorstwie. Rezygnacja większości klientów i problemy z windykacją należności od głównych kontrahentów „drastycznie utrudniły zarządzanie płynnością Spółki”. W maju tego roku w z funkcji prezesa zrezygnował powołany wcześniej na to stanowisko Rafał Szymczak. Do zarządu powołano wówczas właśnie m.in. Rafała Michalczyka.
Po sześciu miesiącach tego roku Spółka miała 355 tys. zł przychodów wobec 4,13 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jej wynik EBIT był jednak lepszy i wzrósł ze 132 do 167 tys. zł. Na poziomie netto zarobek także wzrósł – z 38 do 163 tys. zł. Komentarz władz do wyników był jednak dość krótki. Podano w nim, że firma skupiała się na odzyskaniu należności i pozyskania środków ze sprzedaży zbędnych aktywów w celu spłaty zobowiązań handlowych i publiczno prawnych. Jak poinformowano w raporcie, cel ten udało się zrealizować. Na koniec czerwca AdMassive miała 4,8 mln zł należności, a także 1,64 mln zł zobowiązań krótkoterminowych.
Być może to więc generowane wyniki finansowe są przyczyną zmian w organach Emitenta?
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki