Rok zgodny z założeniami
- Utworzono: poniedziałek, 27, maj 2013 06:00
Pod koniec czerwca 2012 roku na NewConnect pojawiły się papiery AdMassive S.A. Od tego wydarzenia minął już niemal rok, a teraz Spółka przekazała inwestorom raport, w którym odniosła się do całego 2012 roku.
Co mówią skonsolidowane dane finansowe? Obejmują one wyniki Emitenta, ADM Net Sp. z o.o. oraz Leber Media Sp. z o.o. (oba podmioty zastały nabyte w 2011 roku, więc dane porównywalne za 2011 rok dotyczą jedynie danych jednostkowych). W tym czasie Grupa uzyskała 15,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co było rezultatem lepszym od tego z poprzedniego roku o niemal 3 mln zł. Co ważne, Grupie udało się także poprawić swoje wyniki. Na sprzedaży skonsolidowany zysk wyniósł 1 mln zł, co było wartością porównywalną z rezultatem z poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej wzrósł o nieco ponad 17 proc. i wyniósł 1,16 mln zł, a w ostatecznym rozrachunku dwanaście miesięcy minionego roku zamknęło się z zyskiem netto na poziomie 880 tys. zł, co oznacza niemal 8 proc. zwyżkę w relacji r/r.
Według Marcina Szymczaka, prezesa zarządu Admassive uzyskane wyniki są korzystne i zgodne z wcześniejszymi planami. Określa on 2012 rok jako „niezwykle ciekawy dla rozwoju Spółki”. Według niego cały miniony rok był związany z rozwojem oferty produktowej dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a w ofercie pojawiło się blisko 10 nowych produktów. Za sprawą ekspansji sieci sprzedaży w Polsce i za granicą koszty wzrosły o 24 proc. w relacji r/r, co istotnie wpłynęło na ostateczny wynik.
Środki pozyskane z emisji akcji serii B (2,45 mln zł) zostały przeznaczone m.in. na budowę platformy technologicznej, akwizycje i zakup technologii, rozwój struktur sprzedażowych oraz zwiększenie efektywności (wdrożenia rozwiązań klasy CRM). W drugim kwartale Emitent nabył wszystkie udziały w ADM Net Sp. z o.o. (firma zajmuje się zarządzeniem emisją reklam w sieci współpracujących witryn internetowych) oraz LeberMedia Sp. z o.o. (która zapewnia kompleksową obsługę kampanii reklamowych).
W czerwcu firmie udało się otworzyć biuro handlowe w Gdańsku. W lipcu firma posiadała przedstawicieli w sześciu największych miastach w Polsce – w tym dwa formalne oddziały w Krakowie i Kielcach. W długoterminowej perspektywie Spółka chce jednak otworzyć kolejne placówki – m.in. w Rzeszowie, Wrocławiu czy Lublinie oraz w Londynie. W tym samym miesiącu Emitentowi udało się nawiązać współpracę z dwoma partnerami – w Łodzi i Bydgoszczy, którzy pod szyldem Spółki będą dystrybuować jej wyroby. Do oferty wprowadzone zostały nowe produkty. Chodzi m.in. o narzędzie, które pozwala stworzyć sekcję video na żywo na własnej stronie internetowej, aplikację na Facebook oraz program emitowany na ekranach w wybranych klubach fitness, przeznaczony do promowania produktów związanych z branżą health&fitness.
W październiku AdMassive podpisał umowę objęcia 80 proc. udziałów w StrongestMedia Ltd. z Wielkiej Brytanii za 1,2 mln zł, podmiocie specjalizującym się w tworzeniu kompleksowej strategii promocji produktów w Internecie. Pod koniec roku Emitent wdrożył finalnie system CRM, który ma na celu zoptymalizowanie procesów zarządzania i logistyki w firmie.
W lutym tego roku nastąpiło kilka zmian w akcjonariacie i zarządzie Spółki. Ówczesny prezes – Rafał Michalczyk złożył rezygnację (w związku z podjęciem przez niego nowych obowiązków polegających na wsparciu firmy na rynkach zagranicznych). W jego miejsce powołano Marcina Szymczaka, ówczesnego prokurenta i dyrektora zarządzającego. W lutym Spółka domknęła także emisję akcji serii C, z której pozyskała 1,1 mln zł, a niedawno temu zmieniła nazwę na AdMassive Group S.A.
Teraz celem Spółki jest m.in. rozbudowa sieci sprzedaży oraz rozwój oferty produktowej.
W pierwszym kwartale tego roku Grupa uzyskała 3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 196 tys. zł zysku netto. W raporcie władze zwróciły uwagę m.in. na trudną sytuację gospodarczą firm z sektora MŚP, w rezultacie której przedsiębiorstwa „mniej aktywnie poświęcały swoje środki na dodatkowe aktywności internetowe”.
Emitent oferuje usługi, które pozwalają efektywnie zwiększyć sprzedaż produktów i usług klienta. Działania te realizowane są poprzez innowacyjne narzędzia technologiczne, korzystające z Internetu i innych mediów cyfrowych do poszukiwania nowych rynków zbytu dla swoich klientów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2690 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki