Jednostkowe potknięcie, ale..
- Utworzono: środa, 13, luty 2013 12:13
Chociaż apogeum publikacji raportów okresowych nastąpi dopiero jutro, to dziś poznaliśmy już sporo tego rodzaju dokumentów. Autorem jednego z nich była AdMassive S.A., specjalizująca się w aktywizacji sprzedaży w kanałach cyfrowych.
Z zaprezentowanych danych jednostkowych wynika, że w analizowanym okresie Spółka uzyskała przychód na poziomie 2,972 mln zł. Taki rezultat oznacza wynik o około 33 proc. słabszy niż rok wcześniej. O ile w rachunku zysków i strat wykazany był jeszcze niewielki (4 tys. zł) zysk ze sprzedaży, ale już działalność operacyjna przyniosła 14 tys. zł „minusa”. Ostatecznie Emitent finiszował z 24,8 tys. zł straty netto, w porównaniu do 500 tys. zł zysku dwanaście miesięcy wcześniej. Dla pełnego obrazu trzeba jednak spojrzeć również na dane narastające, ponieważ tutaj sytuacja prezentuje się już nieco inaczej. Tegoroczne przychody (w wysokości 14,4 mln zł) przewyższają te z ubiegłego roku o około 1,4 mln zł. Wynik na sprzedaży okazał się jednak nieco słabszy (930 tys. zł wobec 987 tys. zł poprzednio), podobnie jak na działalności operacyjnej (911 tys. zł wobec 987 tys. zł). Zysk netto po czterech trymestrach sięgnął finalnie 661 tys. zł, co oznacza około 20 proc. spadek w relacji r/r.
AdMassive S.A. tworzy również grupę kapitałową (w skład której wchodzą AdMNet Sp. z o.o., Lebermedia Sp. z o.o. i StrongestMedia Ltd., która jednak nie podlega konsolidacji) i w jej ramach od czwartego kwartału ubiegłego roku konsoliduje swoje sprawozdanie finansowe. Warto zauważyć, że dane porównywalne nie obejmują jeszcze Grupy, ponieważ w 2011 roku Emitent nie tworzył danych skonsolidowanych. Wygenerowane w okresie października, listopada i grudnia obroty sięgnęły niemal 7 mln zł. Grupa odnotowała również zysk na sprzedaży, działalności operacyjnej i netto, które uplasowały się odpowiednio na poziomie 314, 371 i 303 tys. zł. Dzięki temu narastające, skonsolidowane przychody wyniosły 15,8 mln zł, a zysk netto Grupy to 952 tys. zł.
Zarząd poinformował, że dla branży reklamy on-line ostatni kwartał to najaktywniejszy okres. Powodem spadku marż był przede wszystkim duży udział produktów dla dużych klientów (jest on mniejszy niż w przypadku segmentu MŚP). Był to również ważny termin dla działalności Spółki w Wielkiej Brytanii, czego owocem było nabycia 80 proc. udziałów w StrongestMedia Ltd, co umożliwić ma firmie wejście na brytyjski rynek usług e-marketingu i e-commerce dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2809 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki