Produkty Klasztorne nie spełnią prognoz
- Utworzono: poniedziałek, 03, listopad 2014 10:40
Kurs akcji Produktów Klasztornych S.A. osuwa się już o 4,44 proc. W ostatnim komunikacie Spółka poinformowała bowiem o odwołaniu szacunku wyników finansowych.
Zgodnie z pierwotnymi planami, Produkty Klasztorne spodziewały się, że w tym roku Spółce uda się uzyskać kwotę 7 mln zł przychodów ze sprzedaży, a także 250 tys. zł zysku netto, co implikowałoby marżę netto rzędu 3,6 proc.
Już po sześciu miesiącach tego roku wykonanie szacunków wydawało się być dość trudną sztuką. Emitent w tym czasie zaprezentował w rachunku 1,6 mln zł przychodów, a także 430 tys. zł straty operacyjnej i 449 tys. zł straty netto. W raporcie zarząd stwierdził jednak, że po dokonaniu analizy wówczas osiągniętych rezultatów, a także zakładanej na drugie półrocze sprzedaży, podtrzymuje wykonanie szacunków – zarówno pod kątem poziomy sprzedaży, jak i zarobku.
Czas pokazał jednak, że sytuacja najwyraźniej nie potoczyła się zgodnie z planami. W ostatnim komunikacie władze Spółki poinformowały bowiem, że odwołują opublikowane prognozy z uwagi na brak przewidywalności i wpływu niektórych czynników i założeń na wyniki finansowe, na podstawie których przygotowano prognozę.
Wydaje się więc, że trzeci kwartał nie okazał się tak udany, jak przewidywała Spółka. Zarząd podaje w raporcie, że istotnym czynnikiem było podpisanie współpracy z siecią handlową „Żabka Polska”, co wymagało podjęcia „szeregu działań związanych z powiększeniem w krótkim czasie skali działalności zarówno w zakresie zwiększenia kapitału obrotowego, powiększenia znacząco stanu zapasów jak również w zakresie logistycznym związanym ze sprawną obsługą sklepów sieci FreshMarket należących do sieci Żabka Polska”.
Władze Produktów Klasztornych oceniają jednak, że pozytywne aspekty podpisanej umowy będą widoczne dopiero w rezultatach finansowych od czwartego kwartału tego roku, a całościowo dopiero w rezultatach za 2015 roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki