Wzrostowy debiut Produktów Klasztornych
- Utworzono: środa, 18, grudzień 2013 11:39
Jako 42. w tym roku na NewConnect zadebiutowały papiery Produktów Klasztornych S.A. – podmiotu trudniącego się sprzedażą produktów spożywczych pod własną marką. Pierwsze transakcje zawarto po kursie 0,40 zł, co oznaczało wzrost o 25 proc. Nieco później nastroje trochę opadły, cena zeszła do 33 groszy (wzrost o 3,13 proc.).
Emitent funkcjonuje od 2007 roku i działa w branży spożywczej. Tworzy grupę produktów spożywczych z segmentu Premium pod marką „Produkty Klasztorne”. Uzupełnieniem marki w obszarze produktów nabiałowych ma być marka „Polska Czerwona Krowa”, której wprowadzenie planowane jest jeszcze na początek kolejnego roku. Z kolei od lipca tego roku Emitent sprzedaje piwo regionalne „Mnich”.
Największym kanałem dystrybucji jest sprzedaż detaliczna przede wszystkim poprzez sieci handlowe, co dotyczy około 69 proc. całej sprzedaży. Sprzedaż hurtowa to około 30,5 proc., a zaledwie 0,5 proc. to sprzedaż za pośrednictwem Internetu.
W 2012 roku Spółka wygenerowała 3,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, 515 tys. zł straty EBITDA i 542 tys. zł straty netto. Po dziewięciu miesiącach bieżącego roku Produkty Klasztorne S.A. zanotowały obrót rzędu 2,56 mln zł, EBITDA na poziomie -302 tys. zł i wynik netto w wysokości -337 tys. zł.
Na ten rok Spółka spodziewa się uzyskać 3,3 mln zł obrotów i 350 tys. zł straty netto. W roku kolejnym Emitent planuje już wyjść „na plus”. Przychody mają wzrosnąć do 7 mln zł, a czysty zysk ma sięgnąć 250 tys. zł.
W ramach oferty prywatnej Spółka zaoferowała inwestorom 2.812.500 akcji serii C, każda o wartości nominalnej na poziomie 0,1 zł każda. Finalnie 18 graczy objęło 2.390.500 papierów po 0,32 zł za instrument. W efekcie Emitent pozyskał 765 tys. zł.
Instrumenty debiutujące:
- 4.495.000 akcji serii A,
- 2.390.500 akcji serii C.
Wszystkie o nominale 0,1 zł każda.
Więcej informacji o Spółce znajduje się w tym miejscu.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki