Porównywalne obroty, niższe straty
- Utworzono: czwartek, 10, kwiecień 2014 10:42
2013 rok dla Produktów Klasztornych zakończył się stratą netto. Była ona jednak mniejsza niż ta, jaką zanotowano dwanaście miesięcy wcześniej.
Z pisma zarządu dowiadujemy się, że miniony rok był dla Spółki przełomowym okresem. Już od połowy 2012 roku Produkty Klasztorne przechodziły proces reorganizacji działania, który był kontynuowany w pierwszej połowie analizowanego okresu. Jak stwierdza prezes, efekty były już widoczne w drugiej połowie 2013 roku. Proces restrukturyzacji pozwolił obniżyć koszty, co pozwoliło na zredukowanie straty.
Sukcesem było także wprowadzenie na rynek nowej marki piwa „Mnich”. W raporcie czytamy, że w efekcie tego ruchu, Spółka powróciła do działalności sprzed kilku lat, gdy produkowano piwo „Frater”. Zarząd dodaje, że wiąże duże nadzieje z nowym produktem, a w tym roku oferta „Mnicha” ma zostać uzupełniona o dwa nowe rodzaje piwa. Emitent wprowadził także nowe produkty spożywcze – głównie serię owocowo – warzywną w zakresie przetworów i konfitur.
Spójrzmy więc na wyniki. Na poziomie przychodów w rachunku widniało 3,34 mln zł, czyli minimalnie mniej niż wcześniej, kiedy było to 3,35 mln zł. Tak, jak wspominał prezes, Spółce udało się ograniczyć koszty. Zaoszczędzono głównie na wynagrodzeniach i usługach obcych, które zredukowano odpowiednio z 311 do 233 tys. zł i z 670 do 618 tys. zł. Co prawda nie pozwoliło to Emitentowi finiszować z zyskiem, ale strata była mniejsza niż poprzednio i spadła z 477 do 389 tys. zł. Wynik EBIT wyliczono z kolei na -379 tys. zł wobec -525 tys. zł poprzednio. Finalnie Produkty Klasztorne finiszowały z czystą stratą rzędu 407 tys. zł. W porównaniu z wynikiem z 2012 roku oznaczało to poprawę o niemal jedną czwartą.
Spółce udało się dość mocno zwiększyć poziom aktywów. Te na koniec roku wyceniono na 1,99 mln zł wobec 489 tys. zł poprzednio. Szczególnie duży wzrost odnotowano wśród aktywów trwałych, których wartość sięgnęła 1,2 mln zł w porównaniu do 67 tys. zł na koniec 2012 roku (głównie za sprawą wzrostu wartości niematerialnych i prawnych). Emitent oczekiwał na 594 tys. zł należności i jednocześnie posiadał 461 tys. zł zobowiązań krótkoterminowych i 223 tys. zł długów o długoterminowym charakterze.
Na poziomie przepływów pieniężnych, to te wynikające z działalności operacyjnej pozostały ujemne i wyniosły -732 tys. zł wobec -479 tys. zł rok wcześniej.
W dokumencie możemy również znaleźć wzmiankę o tym, iż władze są świadome, iż sytuacja Spółki nie jest zadowalająca. W tym celu Emitent planuje głównie kontynuować dalszą optymalizację kosztów, rozwijać sprzedaż wśród klientów detalicznych, w sieciach handlowych i poprzez sklep internetowy, a także prowadzić działania zmierzające do poszerzenia oferty – głównie nowych gatunków piwa i towarów niszowych długoterminowych. W planie jest także wprowadzenie do sprzedaży nowej linii produktów, które mają być dedykowane dzieciom pod nazwą „Polska Czerwona Krowa”.
Akcje Spółki nie zmieniły dziś swej ceny i ich kurs nadal znajduje się na poziomie 0,38 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2673 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki