Niewzruszone władze GPW
- Utworzono: wtorek, 10, luty 2015 05:21
Pod koniec stycznia pisaliśmy, że firma Depend złożyła odwołanie od obowiązku nałożonego na nią przez władze GPW. Chodzi o obowiązek sporządzenia (i to przez jednego z Autoryzowanych Doradców) szczegółowej analizy kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a także opisu jego planów i perspektyw na przyszłość.
Władze Depend, jak wspomnieliśmy, podeszły do tego nakazu niechętnie, wyjaśniając m.in., że wiązałoby się to z poważnymi kosztami, rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Zarząd wyraził nawet podejrzenie, że Giełda działa w ten sposób "na niekorzyść spółki". Poza tym szefostwo Depend poprosiło o zgodę władz GPW na zakończenie współpracy z Animatorem Rynku (ponieważ płynność akcji emitenta jest, zdaniem jego władz, wystarczająco duża).
Spółka doczekała się już odpowiedzi ze strony GPW. Ściślej rzecz ujmując, wypowiedziała się w tej kwestii Dyrektor Działu Rynku Kasowego Agnieszka Gontarek. W piśmie, jakie skierowano do firmy (a które ona zaprezentowała w komunikacie bieżącym), czytamy m.in., że do władz Giełdy "wpływają liczne zastrzeżenia, pytania i wątpliwości" w kwestii Depend.
Uchwała w sprawie obowiązku sporządzenia analizy nie ma być, jak czytamy, przejawem "postępowania na niekorzyść Emitenta", ale raczej działaniem "nakierowanym na zabezpieczenie bezpoeczeństwa obrotu instrumentami finansowymi". Owszem, jest prawdą to, co pisały władze Depend - a mianowicie, że analizę tego rodzaju sporządzono już w styczniu roku 2013 - ale mimo tego GPW ma "uzasadnione wątpliwości", że sposób, w jaki działa Depend, może mieć "negatywny wpływ na bezpieczeństwo obrotu akcjami spółki".
Ostatecznie trzeba też powiedzieć, że - według GPW - regulacje ASO nie przewidują procedury odwoławczej w wypadku nałożenia obowiązku sporządzenia tego rodzaju analizy, o jakiej mowa.
Nie wyrażono też zgody na zakończenie współpracy z Animatorem Rynku, albowiem zwolnienie z tego obowiązku błoby możliwe dopiero, gdyby akcje Depend trafiły do segmentu NC Lead.
Depend zajmuje się marketingiem dla branży motoryzacyjnej, organizowała imprezy o tej tematyce i portale internetowe. W trzech kwartałach roku 2014 przychody Depend ze sprzedaży wyniosły 41,35 tys. zł, ale zarówno na samej sprzedaży brutto, jak i na całej działalności operacyjnej, firma poniosła stratę (ta druga wyniosła 15,83 tys. zł). Na czysto spółka straciła 15,83 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki