Grodno - nowa emisja akcji
- Utworzono: poniedziałek, 27, kwiecień 2015 14:17
Spółka Grodno S.A. planuje emisję 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej.
Zarząd ustalił cenę akcji na 4 zł za walor. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.
Chcemy wykorzystać dobrą sytuację w branży i przyśpieszyć tempo realizacji strategii rozwoju, dlatego zdecydowaliśmy się dziś na ofertę prywatną akcji. Pozyskane w ofercie środki pozwolą na akumulację kapitału i przyśpieszą tempo realizacji inwestycji, co wzmocni pozycję konkurencyjną Grodna na rynku – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.
Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki w drodze prywatnej oferty akcji serii D pozwoli na pozyskanie kapitału na dalszy rozwój, w tym dalszą rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży w kraju. Wyłączenie prawa poboru umożliwi pozyskanie nowych inwestorów.
Na podstawie dokonanej analizy popytu ze strony inwestorów oraz analizy sytuacji rynkowej i aktualnego kursu akcji Spółki na GPW, Zarząd rekomenduje ustalenie ceny emisyjnej akcji serii D na poziomie 4 zł za akcję.
Pod koniec 2014 r. Spółka pozyskała w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji. Zebrane środki finansowe zostały przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.
STRATEGIA ROZWOJU
Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach firma otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju poprzez rozwój organiczny i 1 oddział poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag. Przejęcie wzmocniło Spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. Ponadto Spółka systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju. W ostatnich miesiącach Grodno odnotowało skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki. W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów w portfelu Grodna.
Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.
Na początku br. Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w swojej branży. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Spółki. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.
Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5% – dodaje prezes Jurczak.
PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI
Zgodnie z prognozą Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów, tj. wzrost o 36% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 55% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł. W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT – 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.
31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 – mówi Andrzej Jurczak.
FUNDUSZE I ZARZĄD INWESTUJĄ W GRODNO
Pod koniec lutego br. Quercus Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA zwiększyło zaangażowanie w Grodno i w wyniku transakcji nabycia akcji Spółki uzyskało 8,74% kapitału zakładowego oraz ponad 5% ogólnej liczby głosów. Liczbę posiadanych akcji zwiększył również Prezes Zarządu Grodno SA Andrzej Jurczak, który zakupił 10 tys. akcji i posiada obecnie 35,73% kapitału zakładowego i 41,63% głosów na WZA.
GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ
Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje 8 groszy na akcję. Polityka dywidendy Spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki