Grodno - 4,8 mln zł w subskrypcji prywatnej
- Utworzono: wtorek, 12, maj 2015 12:03
Grodno SA, sprzedało 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży.
W ofercie prywatnej Grodno sprzedało 1,2 mln akcji i pozyskało 4,8 mln zł, tj. 4 zł na akcję. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi 57 mln zł. Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju, a także przejścia na GPW w Warszawie.
Oferta prywatna Grodna spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Inwestorzy zwrócili uwagę na fakt, że Grodno jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się spółek w branży wyznaczającą kierunki rozwoju dla konkurencji. Doceniono naszą konsekwencję w realizacji strategii i wyróżniającą się pozycję na rynku. Inwestorzy dostrzegli potencjał spółki i jej perspektywy rozwoju – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA.
STRATEGIA ROZWOJU
Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.
Środki pozyskane w ofercie prywatnej pozwolą na realizację kilku kluczowych projektów w bieżącym roku, co wzmocni pozycję konkurencyjną Grodna na rynku. W planach na najbliższe miesiące jest dalszy rozwój oferty fotowoltaicznej, rozwój oferty w segmencie przemysłowym i HVAC – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.
Od 2014 roku firma otworzyła 9 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. 7 placówek powstało organicznie, 1 oddział dołączył do sieci sprzedaży Grodna poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie, 1 punkt sprzedaży został uruchomiony na zasadzie franczyzy. Przejęcie oddziału Elektromagu w Brwinowie wzmocniło Spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. W ramach współpracy z franczyzobiorcami w roku obrotowym 2015/2016 planowane jest uruchomienie minimum 20 oddziałów. Obecnie sieć sprzedaży Grodna obejmuje 44 placówki własne i 1 oddział franczyzowy.
Ponadto Grodno systematycznie zwiększało sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju. W ostatnich miesiącach Spółka odnotowała skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki. W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów w portfelu Grodna.
Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna – mówi Andrzej Jurczak, Prezes 2
Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.
Na początku br. Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w swojej branży. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Spółki. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej w Polsce mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.
Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej – podkreśla Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5% – dodaje prezes Jurczak.
PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI
W ocenie Zarządu rynek elektrotechniczny rozwija się dynamicznie w bieżącym roku, przy kilkuprocentowym tempie wzrostu, co daje podstawy do optymizmu dla spółki.
Zgodnie z prognozą finansową Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów, tj. wzrost o 15,4% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 51,2% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł. W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT – 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.
31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 – mówi Andrzej Jurczak.
GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ
Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje 8 groszy na akcję. Polityka dywidendy Spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki