Dobry kwartał SKF Polkap S.A.
- Utworzono: wtorek, 09, czerwiec 2015 13:42
Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A. wypracowała 1.461 tys. zł zysku netto w 1 kw. 2015 r. przy przychodach sięgających 4.872 tys. zł. Spółka liczy, że kolejne kwartały tego roku będą dla niej równie udane.
W analogicznym okresie ub. roku SFK Polkap S.A. zanotował 263 tys. zł zysku netto, a wartość sprzedaży wyniosła 2.479 tys. zł. Osiągnięcie istotnej poprawy wyników finansowych w ujęciu rdr. było w dużej mierze możliwe dzięki pozyskaniu kapitału w wysokości 1,4 mln zł z emisji obligacji serii A. Środki te zostały przeznaczone, m.in. na zakup licencji, a to z kolei przyczyniło się do wzrostu skali działalności Emitenta i umacniania jego pozycji rynkowej. Zarząd Spółki przewiduje, że nadchodzące kwartały powinny pozwolić na utrzymanie trendu wzrostowego zarówno w zakresie przychodów ze sprzedaży, jak i wypracowywanych zysków.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wypracowanych przez Spółkę wyników finansowych w 1 kw. tego roku i będziemy dążyli do ich utrzymania w kolejnych kwartałach. Duży wpływ na zwiększenie sprzedaży, a tym samym i zysków, miało z pewnością pozyskanie finansowania dłużnego poprzez emisję obligacji. Pozyskane środki przeznaczyliśmy w głównie na zakup licencji, co wpłynęło pozytywnie na wzrost sprzedaży oraz rentowności.” - stwierdza Paweł Kaliciak, Prezes Zarządu Spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A.
SFK Polkap S.A. skutecznie rozwija swoją nową markę „Pierre Cardin”. Emitent koncentruje się na wzroście sprzedaży swoich produktów zagranicą, m.in. w takich krajach jak Stany Zjednoczone oraz Izrael, a także rozwija sprzedaż na rynku krajowym. Spółka notuje również spory wzrost sprzedaży na rynkach w Ameryce Płd., które stają się dla niej coraz istotniejszym kierunkiem ekspansji zagranicznej.
„Nasza nowa marka rozwija się bardzo dynamicznie i ma przed sobą niezłe perspektywy. Spółka realizuje założenia strategii rozwoju, umacniając swoją pozycję na rynku amerykańskim oraz notuje wzrosty sprzedaży na rynku krajowym. Jestem przekonany, że podejmowane przez nas działania przyczynią się do wzrostu wartości Spółki.” - dodaje Kaliciak.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki