Zarabiać na sporcie
- Utworzono: czwartek, 20, wrzesień 2012 15:35
Zarząd spółki SFD S.A., notowanej na NewConnect od stycznia tego roku, poinformował, że sierpniowe przychody firmy ze sprzedaży (które wyniosły 2,4 mln zł) stanowią blisko 150 proc. przychodów z sierpnia roku 2011. Miesiąc temu ukazał się podobny komunikat, wówczas mogliśmy się dowiedzieć, że przychody z lipca 2012 roku to 162,65 proc. kwoty z lipca roku ubiegłego. Warto zatem przyjrzeć się spółce dokładniej, badając m.in. jej raport kwartalny, a także raport za rok 2012. Zacznijmy jednak od krótkiego opisu przedsiębiorstwa.
SFD powstała w listopadzie roku 2010, ale korzenie firmy sięgają znacznie głębiej, aż do roku 2000, kiedy to Mateusz Pazdan, obecny prezes zarządu SFD (i posiadacz prawie 82 proc. akcji spółki), powołał do życia stronę internetową www.kulturystyka.pl oraz forum dyskusyjne www.sfd.pl. Obecnie SFD to duże przedsiębiorstwo handlujące odżywkami, suplementami diety i akcesoriami sportowymi. Spółka zarządza także kilkoma portalami internetowymi, przez które prowadzi działalność (są to np. potreningu.pl czy bushido24.pl).
W roku 2011 spółka dokonała „reorganizacji i optymalizacji pracy działów sprzedażowych”, w związku z czym zakupiła oprogramowanie CDN XL firmy Comarch S.A. W raporcie rocznym czytamy, że aktualnie firma „sprawnie realizuje do klientów prawie 5000 wysyłek miesięcznie”.
Przychody netto ze sprzedaży wyniosły w roku 2011 aż 18,85 mln zł (co stanowi przekroczenie prognozy o 18 proc.), ale niestety – firma poniosła stratę na sprzedaży (56 tys. zł) i zakończyła rok stratą netto (482 tys. zł). Jak natomiast prezentowało się pierwsze półrocze roku 2012?
Otóż w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca przychody spółki osiągnęły poziom 13,31 mln zł (jest to 152 proc. analogicznej kwoty z zeszłego roku, a zarazem 70 proc. przychodów, jakie firma wypracowała w całym roku 2011). W dalszym ciągu SFD ma półroczną stratę netto, ale jest ona znacznie mniejsza niż ta sprzed roku (27,66 tys. zł wobec 170,50 tys. zł rok wcześniej). Również sam drugi kwartał nie zakończył się zyskiem, acz trzeba przyznać, że zarówno w ciągu całego półrocza, jak i drugiego kwartału firma notowała zysk na sprzedaży.
W II kwartale 2012 roku Spółka wdrożyła autorski system indywidualnych planów treningowych oraz dietetycznych. Sprzedała w ciągu 2 miesięcy 600 takich planów, co zarząd uważa za najlepszy dowód „zdobycia uznania i licznego grona sympatyków”. Na przełomie III i IV kwartału planowane jest utworzenie nowego portalu, który powstanie z połączenia potreningu.pl oraz forum sfd.pl.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki