Niełatwy okres dla MPL Verbum
- Utworzono: poniedziałek, 17, grudzień 2012 14:01
Swój raport za drugi kwartał przekazała poznańska MPL Verbum S.A. Jej rok obrotowy trwa od 1 maja do 30 kwietnia, zatem miesiące, które obejmuje przekazany dokument, to sierpień, wrzesień i październik br.
Działalność Spółki polega na projektowaniu, wdrażaniu oraz obsłudze programów lojalnościowych, które kieruje głównie do odbiorców biznesowych. Program lojalnościowy Emitenta składa się z trzech głównych elementów: motywacyjnego, integracyjno-społecznościowego oraz analitycznego.
W drugim trymestrze przychody Emitenta wyniosły 1,5 mln zł, co w ujęciu narastającym daje już 2,78 mln zł. O ile w samym drugim kwartale odnotowano jeszcze zysk na sprzedaży (29 tys. zł), o tyle odejmując od niego rezultat z poprzedniego okresu, otrzymujemy na tej pozycji stratę. Wyniosła ona niemal 44 tys. zł.
Zysk netto w trzecim kwartale osiągnął pułap 47,5 tys. zł, a w ujęciu narastającym otrzymujemy jedynie 2 tys. zł. Czy jest to sytuacja słabsza niż rok wcześniej? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Porównanie drugiego kwartału tego roku z tym sprzed dwunastu miesięcy pokazuje, że w kwestii obrotów był to okres porównywalny, a w zakresie zysku netto prawie 3-krotnie lepszy. W ujęciu narastającym przychody również były porównywalne (2,78 mln zł wobec 2,8 mln zł), ale wynik netto po dwóch trymestrach 2011 roku wynosił 19,6 tys. zł.
Bilans MPL Verbum nie uległ większym zmianom. Zmalały nieco środki pieniężne (z 1,4 mln zł do 1 mln zł), a wzrosła wartość zobowiązań i należności krótkoterminowych. Pierwsza osiągnęły poziom 960 tys. zł, a drugie 1,5 mln zł - wobec 648 tys. zł i 1,1 mln zł poprzednio.
W komentarzu zarząd Spółki zwraca uwagę na szereg czynników, które wpłynęły na osiągnięte wyniki. Wymienić trzeba tutaj głównie odczuwalne spowolnienie gospodarcze (które dotknęło zwłaszcza branżę budowlaną, gdzie Spółka realizuje dużą część projektów), niższą rentowność sprzedaży czy ograniczenie skali działalności Emitenta w branży farmaceutycznej po wejściu ustawy refundacyjnej zawierającej zakaz reklamy aptek. Ciążyły również koszty poniesione m.in. na działania sprzedażowe, promocję, rozbudowę działu handlowego, uruchomienie i testowanie nowych produktów i rozpoczęte inwestycje. Negatywny wpływ miało także zjawisko sezonowości, mające związek z trwającym jeszcze w pierwszym miesiącu kwartału okresem wakacyjnym.
Spółka nie publikowała prognoz wyników finansowych na bieżący rok obrotowy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki