Urządzenia do gastronomii wkrótce na NC
- Utworzono: czwartek, 11, październik 2012 09:09
Kolejne instrumenty zostały wprowadzone do obrotu przez Giełdę Papierów Wartościowych. Tym razem kolej nadeszła na IBC Polska F&P, spółkę, która działa już od 1995 roku. Czym się zajmuje? Sprawdźmy.
W początkowym stadium swojej działalności Emitent koncentrował się na zaopatrywaniu producentów piwa i napojów bezalkoholowych w urządzenia do sprzedaży tych produktów w gastronomii. Z biegiem czasu oferta została uzupełniona o projekty indywidualnych, niestandardowych instalacji wykorzystywanych w gastronomii oraz niezbędnych dla nich urządzeń.
Działalność Emitenta można podzielić na trzy działy:
- urządzenia gastronomiczne,
- instalacje napojowe,
- materiały POS.
W 2011 roku w strukturze sprzedaży największy udział zdecydowanie należał do instalacji napojowych.
Swoje produkty IBC Polska F&P kieruje nie tylko do producentów piwa, ale również pubów, dyskotek czy hoteli. W swojej ofercie posiada również urządzenia i akcesoria do wyposażenia kuchni, firm cateringowych oraz barów. Dzięki stworzeniu własnego studia projektowego Emitent oferuje również indywidualne kolumny do piwa, aranżacje baru i materiały POS (np. tace kelnerskie, serwetki czy szklanki). W opublikowanym dokumencie informacyjnym znajduje się również informacja, iż do stałych klientów Emitenta nalezą takie podmioty jak KFC, Pizza Hut, Starbucks, Żywiec, Lech czy Coca-Cola.
Grupa IBC składa się z dwóch spółek. IBC Polska S.A. oraz IBC Euroserwis Sp. z o.o. Drugi podmiot został utworzony w 2003 roku i specjalizuje się w świadczeniu usług serwisowych i remontowych urządzeń chłodniczych, mroźniczych, a także profesjonalnych urządzeń gastronomicznych.
W ofercie prywatnej trwającej od 1 marca do 30 kwietnia br. 22 osoby fizyczne i prawne objęły 117,244 akcji serii D po cenie emisyjnej równej 5,25 zł za akcję. W wyniku emisji Spółka pozyskała ponad 615 tys. zł.
Strategia rozwoju
Na realizację celów rozwojowych posłużą środki pozyskane w ramach emisji prywatnej. Emitent zamierza w następnych latach wygrywać rywalizację z konkurencją poprzez proponowanie kompleksowych rozwiązań dla sektora HoReCa (Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych). Istotnym punktem będzie rozwój działu zajmującego się projektowaniem oraz poszerzenie oferty o urządzenia gastronomiczne nowych dostawców.
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 260,000 akcji serii B,
- 135,000 akcji serii C,
- 117,244 akcji serii D.
Wszystkie o nominale równym 0,1 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3580 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki