Adform Group czeka na debiut
- Utworzono: poniedziałek, 29, kwiecień 2013 10:24
Do obrotu na NewConnect zostały wprowadzone akcje należące do Adform Group S.A., działającej w obszarze wsparcia sprzedaży. Co oferuje kandydat do zasilenia alternatywnego rynku?
W skład grupy kapitałowej, oprócz Adform Group S.A. wchodzi również Softcom Sp. z o.o., w której Emitent posiada 51 proc. udziałów oraz WIMET Sp. z o.o., która jest kontrolowana w 29,44 proc. Działalność grupy skupia się wokół projektów, wpływających na wzrost sprzedaży, wzmacnianie pozycji rynkowej marek, zwiększenie efektywności kanałów dystrybucji oraz zdobywanie i lojalizowanie klientów. Oferuje ona m.in. tworzenie materiałów POS oraz kompleksowe aranżacje punktów sprzedaży. W obszarze technologii proponuje programistyczne i multimedialne rozwiązania audio – wizualne i zarządcze, związane z procesem sprzedaży.
Adform Group znajduje się również w posiadaniu platformy produkcyjnej, w skład której wchodzą działy poligrafii, obróbki tworzyw, metalu i drewna, montażu i logistyki.
Przedmiot działalności pierwszego z podmiotów zależnych – Softcom, polega na projektowaniu rozwiązań teleinformatycznych, przedsięwzięć z zakresu elektroniki, oprogramowania IT w zakresie wsparcia sprzedaży, zarządzania rozliczeniami w transporcie drogowym czy zdalnego zarządzania treściami multimedialnymi. WIMET z kolei zajmuje się wykonywaniem konstrukcji metalowych, regałów, szaf serwerowych i telekomunikacyjnych.
W okresie 17 – 31 stycznia tego roku Spółka zaoferowała 300 tys. akcji serii B. 11 inwestorów objęło 120.596 papierów (każdy o nominale równym 0,2 zł) po cenie emisyjnej w wysokości 5,5 zł za sztukę. Dzięki temu Emitent pozyskał 663 tys. zł. Koszty emisji wyniosły 389 tys. zł, ale Spółka otrzymała dotację z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w wysokości 192,5 tys. zł na pokrycie wspomnianych wyżej kosztów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie pierwszego etapu akwizycji WIMET Sp. z o.o. (27 marca nabyto 29,44 proc. jej udziałów za 712.850 zł).
Strategia rozwoju
W planach Grupy jest m.in. rozwój działu innowacji – AdLab, zajmującej się prototypowaniem i tworzeniem nowego wzornictwa przemysłowego. Emitent planuje również rozszerzanie bazy klientów w Polsce i aktywizację sprzedaży za granicą (otwarto m.in. biuro handlowe w Holandii), konsolidację pionową (akwizycja podmiotów, które są lub mogą zostać podwykonawcami w zakresie obróbki materiałów) oraz rozwój nowych, komplementarnych obszarów działalności (głównie merchandising, montaż produktów POS i spedycja oraz magazynowanie).
W 2012 roku Grupa zanotowała 21,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,3 mln zł zysku na działalności operacyjnej i 2,37 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej.
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 120.596 akcji serii B,
- 120.596 praw do akcji serii B.
Wszystkie instrumenty o wartości nominalnej 0,1 zł każda.
Zadania Autoryzowanego Doradcy pełni Invest Concept Sp. z o.o.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego znajduje się tutaj.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2671 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki