Mysław wkrótce na NC
- Utworzono: środa, 16, lipiec 2014 10:11
Zarząd GPW podał w swej najnowszej uchwale o podjęciu decyzji w sprawie wprowadzenia na NewConnect instrumentów Zakładów Mięsnych Mysław S.A. Już wkrótce Spółka powinna zatem pojawić się na „małym parkiecie”.
Grupa Mysław (w jej skład wchodzą Zakłady Mięsne Mysław S.A., Mysław Sp. z o.o. SKA, a także Mysław Sp. z o.o.) to krajowe przedsiębiorstwo, które trudni się produkcją wyrobów mięsnych. W Dokumencie Informacyjnym podano, że jest jednym z wiodących podmiotów na rynku śląskim a także jedynym posiadającym ponad stuletnią markę. Grupa koncentruje swe działania na produkcji wyrobów przetworzonych z wykorzystaniem surowca wieprzowego i drobiowego. Co ważne, nie prowadzi ona sprzedaży elementów mięsnych do odbiorców, bo jest to działalność nisko marżowa i wymaga posiadania przewagi konkurencyjnej – dużego wolumenu produkcji i dostępu do rynku zaopatrzenia i zbytu w skali globalnej.
W ofercie Spółki znajdują się przede wszystkim wędliny cienkie, kanapkowe, wędzonki, wyroby gotowane, garmażeryjne, kiełbasy do gotowania i kiełbasy suche, produkty do spożycia na zimno na kanapki, produkcji z całych mięśni, pasztety i salcesony, a także farsze do sporządzenia kotletów mielonych przez klientów ostatecznych.
Przed debiutem Spółka przeprowadziła emisje akcji serii C,D i E. W ramach pierwszej z nich sprzedano 768.925 papierów po 2,6 zł za sztukę, co pozwoliło pozyskać niemal 2 mln zł. W drugiej Emitent uplasował 1.007.329 papierów serii D po 3,5 zł za sztukę, dzięki czemu pozyskano ponad 3,5 mln zł. Później Spółka sprzedała jeszcze 71.428 walorów serii E, za łączną kwotę 250 tys. zł. Finalnie pozyskano łącznie około 5,75 mln zł.
W 2013 roku Spółka miała 133,7 mln zł przychodów, 8,6 mln zł EBIT i 5,7 mln zł zysku netto. W pierwszym kwartale tego roku (już jako Grupa) zanotowano 25 mln zł obrotów, 1,43 mln zł zysku operacyjnego i czysty zarobek w kwocie 810 tys. zł.
Strategia rozwoju
Jednym z celów rozwoju Grupy jest wzrost sprzedaży w kanale hurtowym. Spółka zamierza rozwinąć sprzedaż również w tzw. nowoczesnym kanale dystrybucji i w obszarze produktów premium. W planie jest także promocja marki „Mysław”, jako producenta wyrobów premium, i wzrost rentowności poprzez zmianę proporcji kosztów stałych do zmiennych.
Instrumenty wprowadzone od obrotu:
- 384.200 akcji serii A,
- 12.069.200 akcji serii B,
- 768.925 akcji serii C,
- 1.007.329 akcji serii D,
- 81.428 akcji serii E.
Wszystkie o nominale na poziomie 1 zł każda.
Zadania Autoryzowanego Doradcy pełni DM Capital Partners S.A.
Źródło zdjęcia: Witryna internetowa Emitenta
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2730 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki