Browar wkroczy NewConnect
- Utworzono: poniedziałek, 02, lipiec 2012 10:42
Już wkrótce grono notowanych spółek powiększy się o kolejnego emitenta. Będzie nim Browar Gontyniec S.A., spółka posiadająca dwa browary – Gontyniec i Czarnków.
Emitent od początku istnienia działa na polskim rynku piwowarskim. Obecnie, własność Emitenta stanowią dwa browary.
W ofercie Spółki znajdują się warzone według tradycyjnej receptury piwa o uznanej marce – Noteckie (Browar Czarnków) oraz Gniewosz (Browar Gontyniec). W dokumencie informacyjnym znajduje się informacja, iż obie marki są aktualnie pozycjonowane na półce premium, a produkty wprowadzone na rynek w grudniu 2011 roku to piwa zaliczane do segmentu super premium. Połączone obecnie moce sprzedażowe to ok. 50 tys. hl, co stanowi ok. 6% tzw. rynku małych browarów.
Browar Gontyniec – zlokalizowany w miejscowości Kamionka koło Chodzieży. Rozpoczął działalność w kwietniu 2010 roku i jest właścicielem marki Gniewosz. Browar nie posiada własnych aktywów produkcyjnych – produkcja i rozlew piwa są podzlecane innym browarom. W 2010 roku przychody ze sprzedaży piwa Gniewosz wyniosły 2,5 mln zł.
Browar Czarnków – browar ten zlokalizowany jest w miejscowości Czarnków (około 25 km od Kamionki) i jest właścicielem marki Noteckie. Posiada moce produkcyjne w ilości min. 30 tys. hl. W 2010 roku osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie około 10 mln zł.
W chwili obecnej Emitent zatrudnia łącznie 66 osób.
W 2011 roku Spółka wypracowała przychód na poziomie niemal 18,5 mln zł i zakończyła rok zyskiem netto rzędu 1,9 mln zł.
W ofercie prywatnej Spółka uplasowała 178,6 tys. akcji serii B po cenie 20 zł za akcję. Spółka pozyskała 3 572 000 zł. Instrumenty zostały nabyte przez 22 podmioty.
Strategia rozwoju
Jako główny cel strategiczny Browaru określono ekspansję rynkową zapewniającą maksymalizację sprzedaży.
Prognozy finansowe
Na 2012 rok Spółka zakłada wypracowanie ponad 23 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,4 mln zł zysku netto. Powyższe prognozy skalkulowane zostały przy założeniu zwiększenia ilości klientów z 764 do 810 (według przewidywań jednym z nowych klientów będzie sieć handlowa o zasięgu ogólnopolskim), średniego wzrostu cen wyrobów browaru na poziomie 3,5 proc. w porównaniu z 2011 rokiem oraz uruchomienie łącznie 30 sklepów/stoisk firmowych.
Instrumenty wprowadzane do obrotu:
- 1,000,000 akcji serii A,
- 178,600 akcji serii B,
o wartości nominalnej 0,1 zł każda.
Zadania autoryzowanego doradcy dla Spółki pełni Noble Securities S.A.
Z pełną treścią dokumentu informacyjnego można zapoznać się w tym miejscu
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2997 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki