Giełda mówi "tak" dla sztuki i biznesu
- Utworzono: środa, 26, wrzesień 2012 10:07
Kilka dni temu pisaliśmy o planach debiutu magazynu Art & Business na NewConnect. Wczorajsza uchwała zarządu warszawskiej GPW pokazała, że pierwsze notowanie Spółki jest już bardzo bliskie.
Działalność Emitenta polega na wydawaniu magazynu pt. Art & Business, który jest miesięcznikiem poświęconym rynkowi sztuki i biznesu. Czasopismo nie jest nowe, bowiem istnieje już od 1989 roku. Spółka skupia się na dostarczaniu treści na temat szeroko rozumianego polskiego oraz światowego rynku sztuki, głównie nowoczesnej. Dodatkowo, jako uzupełnienie dla magazynu prowadzone są trzy portale poświęcone sztuce:
- www.artbiznes.pl,
- www.sjaksztuka.pl,
- www.artifakt.pl.
Emitent prowadzi również archiwizację wyników aukcyjnych oraz transakcji rynkowych, które są publikowane w cyklach miesięcznych oraz rocznych. Spółka współpracuje również z notowanym na NewConnect Domem Aukcyjnym Abbey House S.A., dla której wydawany magazyn stanowi naturalną płaszczyznę komunikację z rynkiem oraz miejsce reklam oferowanych przez nią rozwiązań inwestycyjnych. Dodatkowo Abbey House m.in. promuje Art & Business podczas wystaw oraz licznych kontaktów z osobami zainteresowanymi inwestowaniem na rynku sztuki.
Sam magazyn popularyzuje wiedzę o malarstwie, rzeźbie, grafice, nowych mediach, architekturze oraz rzemiośle artystycznym. Emitent wydaje również dodatki kolekcjonerskie do magazynu, takie jak atlasy sztuki czy też wspomniane wcześniej roczniki aukcyjne.
Z oferty prywatnej Spółka pozyskała 2,54 mln zł. Akcjonariusze posiadający łącznie 1.893.069 akcji serii A zawarli ze Spółką umowy lock-up, w których zobowiązali się do niezbywania tych walorów w okresie jednego roku od pierwszego notowania na NewConnect.
Strategia rozwoju
Plany Art & Business S.A. zakładają rozwój głównie poprzez wzrost przychodów w kanałach B2B, zarówno poprzez wzrost prenumeraty kierowanej do klientów instytucjonalnych, jak i poprzez zwiększanie liczby zleceń reklamowych. Drugi element strategii to zwiększenie obecności marki w internecie poprzez rozwijanie istniejących już serwisów internetowych oraz udostępnianie treści Emitenta na monitorach umieszczanych w miejscach publicznych. Trzecim punktem jest wykorzystanie posiadanej bazy danych transakcji aukcyjnych (prowadzonej od 1989 roku) do utworzenia pierwszej w Polsce wyszukiwarki wyników aukcyjnych (dostępnej za opłatą).
Poprzednik prawny Spółki zamknął 2011 rok ze stratą netto na poziomie 1,34 mln zł, przy przychodach na poziomie 943 tys. zł.
Instrumenty dopuszczone do obrotu:
- 10,000,000 akcji serii A o wartości nominalnej 0,1 zł każda.
Wprowadzane akcje stanowią 100 proc. kapitału zakładowego Emitenta.
Funkcję autoryzowanego doradcy dla Spółki pełni EBC Solicitors S.A.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego dostępna jest tutaj.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3605 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki