Makora S.A – Wzrost przychodów ze sprzedaży o 160%
- Utworzono: środa, 01, luty 2012 11:04
Makora Krośnieńska Huta Szkła opublikowała wyniki finansowe za IV kwartał roku obrotowego 2011. Obroty spółki w IV kwartale 2011 roku wzrosły w porównaniu do IV kwartału 2010 roku z 0,63 mln zł do 1,4 mln zł czyli o 117,6%, natomiast przychody ze sprzedaży w okresie 12 miesięcy 2011 roku zwiększyły się o 160,7%.
Po czterech kwartałach grupa ma 9,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, a jej zysk netto sięgnął 0,58 mln zł. Prognoza za 2011 rok zakładała wypracowanie 0,55 mln zł zysku netto przy 9,3 mln zł obrotów. Tak dobre wyniki Makory są rezultatem nowych inwestycji, wdrażania nowatorskich na polskim rynku technologii, pozyskiwania nowych kontrahentów oraz aktywnej sprzedaży na rynkach zagranicznych. Udział eksportu w przychodach Makory w roku 2011 stanowił 79%.
Rok 2012 ma być jeszcze lepszy. Z danych opublikowanych w dokumencie informacyjnym wynika, iż przychody skonsolidowane Makory w 2012 roku mają wynieść 12 mln zł, a zysk netto ma się kształtować na poziomie 0,85 mln zł. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych Makory, a w przyszłość spoglądamy z jeszcze większym optymizmem – komentuje prezes spółki Bogdan Kasprzyk. – Przetrwaliśmy już najcięższe czasy kryzysu, podczas gdy inne huty szkła upadały i likwidowały swoją działalność, my inwestowaliśmy w nowe technologie, zadebiutowaliśmy na rynku New Connect, przejęliśmy Hutę Szkła Tarnowiec. Wszystko to ma przełożenie na coraz lepsze wyniki finansowe Makory oraz prognozy na przyszłość. Tegoroczny portfel zleceń już teraz osiągnął wartość ok 4,8 mln zł.
Rok 2012 ma być jeszcze lepszy. Z danych opublikowanych w dokumencie informacyjnym wynika, iż przychody skonsolidowane Makory w 2012 roku mają wynieść 12 mln zł, a zysk netto ma się kształtować na poziomie 0,85 mln zł. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych Makory, a w przyszłość spoglądamy z jeszcze większym optymizmem – komentuje prezes spółki Bogdan Kasprzyk. – Przetrwaliśmy już najcięższe czasy kryzysu, podczas gdy inne huty szkła upadały i likwidowały swoją działalność, my inwestowaliśmy w nowe technologie, zadebiutowaliśmy na rynku New Connect, przejęliśmy Hutę Szkła Tarnowiec. Wszystko to ma przełożenie na coraz lepsze wyniki finansowe Makory oraz prognozy na przyszłość. Tegoroczny portfel zleceń już teraz osiągnął wartość ok 4,8 mln zł.
W IV kwartale Makorze udało się zrealizować kilka ważnych projektów, m.in. pozyskać kontrahentów, którzy dotychczas lokowali swoje zlecenia w konkurencyjnych hutach szkła ręcznie formowanego, jak Huta Szkła Galicjan czy Huta Galicjan Glass na Ukrainie. Ponadto, Spółka położyła nacisk na projektowanie wyrobów sygnowanych własnymi markami, jak „Makora studio line”, „Makora” oraz „Jabłoński Crystal”; a także podjęła decyzję o rozpoczęciu produkcji w obszarze, na którym dotychczas nie działała – ręcznie formowanych butelek do ekskluzywnych napojów alkoholowych.
źródło: BADOG PR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3552 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki