Grodno zwiększy przychody?
- Utworzono: poniedziałek, 07, październik 2013 11:00
Trudniąca się handlem materiałami elektrycznymi i oświetleniowymi Grodno S.A. poinformowała inwestorów o planowanych obrotach w drugim kwartale roku obrotowego 2013/2014. Czy posiadacze akcji będą mieli powody do zadowolenia?
Pod koniec sierpnia Emitent przekazał graczom również swój raport za rok obrotowy 2012/2013 (trwał on od 1 kwietnia 2012 roku do 31 marca br.). W tym okresie Spółka zanotowała aż 193 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o około 6 proc. więcej niż przed rokiem. Wyniki Emitenta były jednak niższe niż przed rokiem. Zysk z działalności operacyjnej stopniał z 7,3 do 2,6 mln zł, a w ujęciu netto udało się zarobić 550 tys. zł, w porównaniu do 4,6 mln zł poprzednio.
W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego (czyli w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca) Spółka uzyskała już częściowo lepsze rezultaty. Co prawda jej obroty spadły z 47 do 44,9 mln zł, ale na sprzedaży zysk wzrósł z 423 do 434 tys. zł. Dodatkowo, jak tłumaczył zarząd, tendencja w przychodach, to m.in. skutek restrykcyjności w zakresie doboru kontrahentów i udzielaniu kredytów kupieckich. W analizowanym okresie EBITDA Grodna wyniosła 1,26 mln zł, co odpowiadało zniżce o około 8 proc. w relacji rok do roku. Wówczas władze Spółki poinformowały, iż okres ten upłynął pod znakiem kontynuacji prac nad efektywnością działalności i optymalizacją kosztów (koszty działalności operacyjnej zredukowano o niemal 5 proc.). Intensyfikowano także sprzedaż produktów klasy Premium.
Teraz zarząd Grodna pokusił się o informację dla inwestorów odnośnie szacunków rezultatów za drugi trymestr. Jak czytamy w raporcie, obroty w tym okresie sięgnęły 52,6 mln zł, czyli ponad 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku (wówczas było to 48,2 mln zł). Taki rezultat oznaczałby, że także w ujęciu narastającym bieżący rok prezentowałby się lepiej. Sprzedaż po dwóch kwartałach wyniosłaby bowiem 97,5 mln zł, co oznaczałoby wzrost rzędu 2,4 proc. w relacji r/r. Odnotujmy także, że w drugim trymestrze poprzedniego roku Spółka wygenerowała 478 tys. zł zysku operacyjnego i tylko 10 tys. zł zysku netto.
Emitent komentuje także, że mimo nadal słabych danych makroekonomicznych rynku materiałów elektrotechnicznych, osiągnięte wyniki potwierdzają słuszność obranej strategii. Zwyżka przychodów, to jak czytamy, ponownie pochodna większej sprzedaży produktów klasy Premium, wzrostu sprzedaży do segmentu przemysłowego, większej efektywności logistycznej oraz zdywersyfikowanego portfolio klientów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki