ASM Group nawiguje na GPW
- Utworzono: poniedziałek, 13, styczeń 2014 13:10
Instrumenty ASM Group S.A. pojawiły się na alternatywnym parkiecie warszawskiej giełdy 18 marca poprzedniego roku. Wcześniej Spółka zakończyła ofertę prywatną swych akcji, z której udało się jej pozyskać kwotę niemal 11 mln zł. Teraz najwyraźniej czas na kolejny krok.
ASM Group to podmiot, który funkcjonuje w sektorze usług innych. Działa w formie grupy kapitałowej, do której należy również Gruppo Trade Service Polska Sp. z o.o., GreyMatters Sp. z o.o., New Line Media Sp. z o.o., Trade S.p.A (z siedzibą w Turynie), Promotion Intrade S.r.l (z siedzibą w Mediolanie). Przedmiot jej działalności to przede wszystkim usługi merchandisingu, promocji, outsourcingu pracowników, marketingu bezpośredniego oraz badań marketingowych.
Jak dowiadujemy się z Dokumentu Informacyjnego, strategicznym celem Emitenta jest budowa wartości poprzez umacnianie swej pozycji rynkowej i rozwój działalności w obszarze kompleksowych usług wsparcia sprzedaży dla biznesu. Już wtedy Spółka zaznaczała, że dzięki wdrożeniu przyjętej strategii możliwe będą dalsze działania – pozyskanie kapitału w formie oferty publicznej, co powinno umożliwić przedsiębiorstwu debiut na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych. Środki z tej operacji miałyby posłużyć, jako główne źródło finansowania dla akwizycji (to właśnie przejęcia mają być jednym z dwóch filarów rozwoju).
Wiele wskazuje na to, że plany migracji w kierunku rynku głównego stają się coraz konkretniejsze. W ostatnim raporcie bieżącym władze ASM Group S.A. poinformowały bowiem o podjęciu uchwały w sprawie rozpoczęcia prac nad prospektem emisyjnym, którego złożenie jest niezbędne w procesie przeprowadzenia oferty publicznej i debiutu na rynku głównym GPW. Spółka nie sprecyzowała jednak kwestii związanych z ewentualną emisją nowych papierów, ani z możliwym terminem przejścia.
ASM Group to jeden z większych podmiotów, jakie znajdują się na NewConnect. Pod kątem wartości rynkowej Spółka zajmuje 18. miejsce z kapitalizacją na poziomie ponad 123 mln zł. Zdecydowanie słabiej prezentuje się kwestia płynności papierów. Średni obrót od momentu debiutu to bowiem zaledwie 0,11 tys. zł. Za taki stan rzeczy odpowiada zapewne jednak w głównej mierze struktura akcjonariatu. W niej udział tzw. free float’u jest bowiem dość niski i wynosi tylko 2,73 proc. (stan z ostatniego raportu kwartalnego).
Skonsolidowane wyniki za 2012 rok były istotnie lepsze od tych z poprzedniego roku. Wartość obrotów wzrosła z 39,4 do 150 mln zł, EBITDA urosła z 3,7 do 9,33 mln zł, a na poziomie netto wynik spęczniał z 1,93 do 2,93 mln zł. Wiele wskazuje na to, że w tym roku wyniki mogą być jeszcze lepsze. Po trzech czwartych poprzedniego roku Grupa miała bowiem już 118,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, 8,8 mln zł EBITDA oraz 1,93 mln zł zysku netto. Poprawie uległa również rentowność sprzedaży, która urosła z 1,53 do 1,63 proc. Na plus Grupie można również zapisać sporą redukcję poziomu zadłużenia, które spadło ze 130,76 do 56,15 proc.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki