36 mln zł przychodów w jeden kwartał
- Utworzono: czwartek, 09, maj 2013 06:18
Swój skonsolidowany raport za I kwartał 2013 roku przekazała ASM Group S.A., podmiot, który zadebiutował na „małym parkiecie” w połowie marca tego roku.
Na początku warto odnotować, że porównując dane z pierwszym trymestrem roku 2012 trzeba pamiętać, że obecnie działająca Grupa ASM uformowała się finalnie w lipcu 2012 roku. Wtedy bowiem przejęto dwa podmioty: Trade oraz Promotion. W związku z tym, dane skonsolidowane za okres od stycznia do marca 2012 roku zawierają dane GTS – Polskam GreyMatters, NLM oraz wyłączonej z Grupy w styczniu tego roku MDC Shelf&Display Monitoring.
Okres stycznia, lutego i marca wystarczył Grupie do wygenerowania od swoich klientów ponad 36 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 29 proc. r/r) i uzyskania ponad 2 mln zł zysku na sprzedaży. Najwięcej (31,1 proc.) zarobiła GTS – Polska, a włoska Trade odpowiadała za ponad 30 proc. skonsolidowanych obrotów. O ile obroty ASM Group S.A. okazały się wyższe, o tyle wspomniany wynik na sprzedaży był już mniejszy od tego sprzed roku o około 10 proc. O około 15 proc. z kolei zmalał profit na działalności operacyjnej, a zysk netto Grupy ostatecznie osiągnął 548 tys. zł, wobec 1,4 mln zł rok wcześniej.
Pozytywny wpływ na wyniki miało m.in. rozpoczęcie współpracy z Coca-Cola w zakresie merchandisingu tradycyjnego i mobilnego, głównie na terenie województwa mazowieckiego i śląskiego. ASM rozpoczęło również obsługę promotorów sprzedaży i ambasadorów marki dla produktów AGD marki Electrolux w sieciach Saturn i Media Markt. Największy podmiot pod względem przychodów w Grupie, czyli GTS – Polska skupiał się przede wszystkim na producentach napojów, żywności i pozostałych producentach dóbr uniwersalnych z branży FMCG. Włoskie podmioty – Trade oraz Promotion realizowały głównie działania zmierzające do zapewniania ciągłości z dotychczasowymi, wiodącymi klientami.
Zarząd przyznaje, że chociaż ciężko mówić o sezonowości w branży, to historycznie okresem zwiększonej aktywności i najwyższych obrotów jest ostatni kwartał kalendarzowy. Dodaje jednak, że sytuacja płynnościowa Grupy jest „w pełni satysfakcjonująca”. Dzięki elastycznym liniom kredytowym i kredytom-zaliczkom ma ona zapewnione niezbędne środki finansowe.
Na koniec analizowanego okresu skonsolidowane zobowiązania krótkoterminowe wynosiły 39,4 mln zł, wobec 27,7 mln zł rok wcześniej. Emitent zapewnia jednak, że z tej kwoty 13,6 mln zł to zobowiązania spółek polskich, co oznacza, że ich zadłużenie spadło o połowę w przeciągu roku. Pozostała część to głównie bieżące zobowiązania spółek włoskich. Grupa wykazała także niemal 40 mln zł należności krótkoterminowych, co z kolei oznaczało zwyżkę o około 10 mln zł r/r i 2,2 mln zł środków pieniężnych.
Na koniec okresu w skład grupy kapitałowej wchodziły:
- Gruppo Trade Service Sp. z o.o.,
- GreyMatters Sp. z o.o.,
- New Line Media Sp. z o.o.,
- Trade S.p.A,
- Promotion Intrade S.r.l.
Po 29,43 proc. akcji Spółki kontroluje Adam Stańczak (prezes zarządu), Marcin Skrzypiec (członek zarządu ds. finansów) I Tatiana Pikula.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2816 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki