Porównywalny kwartał, lepszy rok
- Utworzono: czwartek, 07, listopad 2013 09:32
Prawie 2 mln zł zysku netto po dziewięciu miesiącach tego roku to skonsolidowany rezultat ASM Group S.A. Sam trzeci kwartał wypadł jednak nieco słabiej niż przed rokiem.
Spółka konsoliduje swe wyniki z pięcioma (w pełni kontrolowanymi) podmiotami – Gruppo Trade Service Polska Sp. z o.o., GreyMatters Sp. z o.o., New Line Media Sp. z o.o., Trade S.p.A. oraz Promotion Intrade S.r.l.
Zarząd określa miniony kwartał, jako kolejny udany okres w działalności Grupy, pomimo tego, że historycznie lipiec, sierpień i wrzesień cechuje stosunkowo mniejsza aktywność. W tym czasie skonsolidowane przychody wyniosły 40,3 mln zł wobec 46,63 mln zł przed rokiem za sprawą większego niż wcześniej ograniczenia budżetów przez dostawców sieci handlowych. Zniżka obrotów została jednak zrekompensowana mniejszymi kosztami działalności operacyjnej – szczególnie mocno stopniała pozycja usług obcych (z 36 do 27,7 mln zł), co pozwoliło na poprawę wyniku na sprzedaży z 752 tys. do 1,24 mln zł. Korzystniej wypadł również wynik operacyjny, który wzrósł z 710 tys. do 1,4 mln zł. Ostatecznie jednak Grupa finiszowała z zyskiem netto na poziomie 337 tys. zł wobec 446 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej. Skąd taka zmiana? Na finalnym rezultacie zaważył podatek dochodowy, który w trzecim kwartale sięgnął aż 753 tys. zł.
Licząc od początku roku sytuacja prezentuje się jednak znacznie lepiej. W tym ujęciu obrót Grupy sięgnął prawie 119 mln zł, czyli był o ponad 17 proc. wyższy w relacji r/r. Stało się tak za sprawą włączenia do Grupy włoskich podmiotów (Trade oraz Promotion) w połowie 2012 roku. Dzięki temu, że koszty urosły o niecałe 14 proc., dość istotnie wzrósł wynik na sprzedaży. Wyniósł on bowiem 5,7 mln zł wobec 1,64 mln zł poprzednio. Na działalności operacyjnej skonsolidowany zysk przekroczył 5,3 mln zł, co odpowiadało 3,3-krotnemu wzrostowi w porównaniu do stanu sprzed roku. W ujęciu narastającym wynik netto również obciążony był dość sporym podatkiem dochodowym. Ten wyniósł 2,52 mln zł, w wyniku czego czysty zysk wykazano w kwocie 1,93 mln zł (wzrost o ponad jedną czwartą r/r).
Co ciekawe, w porównaniu do stanu z końca września 2012 roku dość mocno spadł poziom aktywów Grupy (spadek ze 130 do 116 mln zł). Stało się tak głównie poprzez zniżkę aktywów trwałych (z 74,7 do 71 mln zł) oraz sporą obniżkę poziomu aktywów obrotowych (z 55,2 do 45 mln zł), głównie za sprawą mniejszych należności krótkoterminowych (spadek z 53,2 do 41,7 mln zł). Po drugiej stronie bilansu na uwagę zasługuje także obniżka zobowiązań krótkoterminowych. Ich poziom stopniał o ponad 43 proc. do 36,9 mln zł.
Na koniec września Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w kwocie 2,7 mln zł i zatrudniała 269 osób (w przeliczeniu na pełne etaty).
ASM Group S.A. specjalizuje się w świadczeniu szeroko rozumianych, kompleksowych usług wsparcia sprzedaży, merchandisingu oraz promocji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2755 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki