Kolejne gry na NewConnect
- Utworzono: wtorek, 02, październik 2012 11:19
Następna spółka, której przedmiot działalności powiązany jest z grami komputerowymi, planuje wejść na alternatywny parkiet warszawskiej GPW. Kim dokładnie jest aplikant do debiutu na NewConnect? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Początki działalności Spółki sięgają 2008 roku, kiedy to jej prezes, p. Tomasz Kurek, założył firmę, której głównym celem były usługi IT i e-commerce. Powstał wtedy serwis internetowy CSCenter.pl, który w październiku 2010 roku pozyskał inwestora i został wcielony do notowanej na NewConnect TroMedia S.A. Wtedy też nastąpiło m.in. rozszerzenie działalności o rynek gier komputerowych i elektronicznej rozrywki. 11 kwietnia 2011 roku zawiązano spółkę z o. o., a w październiku tego samego roku powstało Macro Games S.A. Wczoraj, tj. 1 października 2012 roku podmiot ten poinformował o uzyskaniu dostępu do systemu EBI.
Jak sam na swojej stronie internetowej określa Emitent, jego profil jest rozległy, ale skupia się właśnie wokół gier komputerowych i elektronicznej rozrywki. Segmenty działania Spółki dzielą się na cztery kategorie. Są to:
- Elektroniczna Dystrybucja Oprogramowania – chodzi m.in. o sprzedaż kluczy i licencji produktów na własnych platformach oraz bezpośrednią współpracę z wydawcami i producentami gier. Warto odnotować, że Macro Games współpracuje m.in. z firmą Electronic Arts Inc. przy wydawaniu produktów na platformę cyfrowej dystrybucji „Origin”.
- Portale dla graczy – tworzenie serwisów internetowych, które poświęcone są tematyce gier i elektronicznej rozrywce lub przejmowanie istniejących projektów oraz ich rozbudowa. Aktualnie Emitent jest właścicielem sześciu portali internetowych.
- Produkcja gier – na podstawie własnych projektów tworzone są gry internetowe (głównie MMOG, czyli wieloosobowe gry online oraz MMORPG, czyli wieloosobowe gry fabularne online) przeznaczone dla każdej grupy wiekowej. Co ciekawe, powstające pozycje będą działać w modelu Free to Play, co oznacza, że przychód generowany będzie przez zakup dodatków do rozgrywek.
- Lokalizacja gier – dotyczy to głównie gier przeglądarkowych MMO. Spółka wdraża i kieruje obsługą produktów zagranicznych producentów i wydawców na terenie Polski. Możliwa jest również współpraca z krajowymi podmiotami, która polega na wprowadzaniu oferowanych przez nich towarów na rynki zagraniczne.
W czerwcu Emitent przeprowadził subskrypcję prywatną 250 tys. akcji serii B. Każdy instrument oferowany był po cenie 2 zł, co oznacza, że udało się pozyskać środki o wartości 0,5 mln zł. Również w czerwcu otrzymał on dofinansowanie z Unii Europejskiej, w kwocie 1,15 mln zł, na realizację projektu w ramach Działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, który polega na „integracji systemów informatycznych Spółki Macro Games S.A. oraz jej partnerów poprzez zastosowanie informatycznej platformy B2B”. Całkowity koszt realizacji inwestycji wynosi około 2,42 mln zł + VAT.
Podstawowym celem strategicznym Emitenta jest dalszy rozwój prowadzonych obecnie projektów oraz zwiększenie ich ilości, co ma doprowadzić do umocnienia pozycji firmy na rynku. Dodatkowym celem jest ekspansja niektórych programów na rynki zagraniczne.
21 czerwca br. akcjonariat Emitenta prezentował się następująco:
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2780 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki