Minox - debiut na początku kwietnia
- Utworzono: wtorek, 29, marzec 2011 09:10
Warszawska firma Minox SA w najbliższych dniach zadebiutuje na New Connect. Spółka zajmuje się dystrybucją i sprzedażą materiałów budowlanych oraz wykończeniowych.
Debiut ten to kolejny przykład zmian zachodzących w strukturze branżowej na tym rynku. Z założenia New Connect miał dawać szanse pozyskania kapitału firmom zajmujących się nowymi technologiami, obecnie coraz częściej obserwujemy debiuty spółek o innym, niż pierwotnie założony, profilu działalności.
Do takich firm należy m. in. Minox SA, który jest jednym z większych w województwie mazowieckim dystrybutorem materiałów budowlanych. Struktura przychodów spółki wskazuje na to, że 70% obrotu spółki generują odbiorcy indywidualni. Obroty spółki z 4 ostatnich lat przekroczyły 120 milionów złotych przy zysku netto ponad 5 milionów złotych. Minox SA jako jedna z nielicznych firm w branży przeszła „suchą nogą” przez dwa lata największego kryzysu na rynku budowlanym (‘08-‘09) notując w tym czasie zysk netto. Zarząd spółki zakłada w latach 2011-2014 sukcesywny wzrost obrotów spółki do 135 milionów złotych i zysku netto do 8,5 miliona złotych.
Minox SA przez 14 lat swojej działalności dostarczał materiały budowlane do realizacji wielu znaczących inwestycji m. in. do budowy Stadionu Narodowego w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, remontu Sejmu oraz Zamku Królewskiego w Warszawie. Kapitał pozyskany z emisji akcji ma być przeznaczony na rozwój spółki m. in. na otwarcie, we współpracy z Grupą PSB SA, sieciowego marketu budowlanego „Mrówka”.
Spółka do debiutu przygotowuje się przy współpracy z kancelarią EBC Solicitors. FMC Management pełni rolę doradcy finansowego, wspierając Emitenta w procesie pozyskania finansowania. Po debiucie FMC Management przejmie rolę Autoryzowanego Doradcy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2667 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki