Eco-space w drodze na NewConnect
- Utworzono: piątek, 25, styczeń 2013 13:31
Wczoraj wieczorem zarząd spółki Eco-space S.A. poinformował, że złożony został wniosek dotyczący wprowadzenia jej akcji na rynek NewConnect.
Do obrotu mają zostać wprowadzone 500 tys. akcji serii B oraz 300 tys. serii C, a wartość emisyjna obydwu ma wynieść 0,10 zł. Jak na razie w skład akcjonariatu wchodzą dwie osoby – Pani Magdalena Zantara, która posiada 59 proc. udziału w głosach na walnym zgromadzeniu, oraz Pan Włodzimierz Zantara, dysponujący resztą akcji.
Czym się zajmuje Eco-space S.A.? Podstawą działalności jest sprzedaż środków czystości, chemii profesjonalnej i gospodarczej, ręczników papierowych, innych papierów higienicznych oraz akcesoria łazienkowe (dozowniki, stojaki). Struktura sprzedaży, którą można znaleźć na stronie Emitenta przedstawia się następująco:
Jeśli chodzi o odbiorców produktów oferowanych przez Eco-space S.A. , to do tej pory większość z nich pozyskiwana była w ofertach bezprzetargowych, jednak w 2013 r. Spółka planuje aż 70 proc. całej sprzedaż kierować w ramach przetargów do jednostek budżetowych. Do tej pory największymi klientami byli Bank PKO S.A., Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie oraz COS Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale.
Oprócz sprzedaży wymienionych produktów, Spółka zajmuje się także doradztwem handlowym w zakresie utrzymania właściwych standardów higieny w zakładach przemysłowych, instytucjach oraz obiektach administracji publicznej. Chodzi tu o np. kalkulacje i analizy kosztów, czy plany higieny.
Eco-space S.A. w swoich planach rozwoju wskazuje na cztery najważniejsze cele operacyjne:
- Przejęcie działalności firmy MZ Serwis
W ciągu pierwszych 4 miesięcy działalności (od lipca do grudnia 2011) roku Eco-space S.A. przejął obrót w wysokości około 900 tys. zł spółki MZ Serwis i planowane jest dalsze konsekwentne przejmowanie części przychodów.
- Współpraca z innymi dystrybutorami w Polsce oraz na obszarze Unii Europejskiej
Eco-space S.A. planuje intensyfikowanie działań B2B mających na celu zawiązanie współpracy, rozwój sieci dystrybucyjnej nie tylko w Polsce, ale też na wybranych rynkach wspólnotowych. Uwaga zarządu skupia się na takich krajach jak Czechy, Francja i Niemcy.
- Podniesienie konkurencyjności cenowej
Spółka planuje obniżać koszty wytwarzania poprzez import niektórych towarów. Ich zakup ma się odbywać w dużych ilościach co pozwoli na obniżenie kosztów jednostkowych i poprawić swoją pozycję przetargową.
- Umożliwienie spółce finansowania się ze środków własnych
Na razie należności, środki obrotowe i stocki magazynowe są finansowane głównie z kredytów zaciągniętych w bankach i innych instytucjach finansowych. Przy czym działalność handlowa wymaga znacznego majątku obrotowego. Spółka chce go finansować ze środków własnych.
Długofalowym celem strategicznym Eco-space S.A. jest stworzenie konsorcjum, posiadającego znaczną część sprzedaży na rynku środków czystości w Polsce i w krajach ościennych.
Wojciech Kiermacz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2600 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki