Konsolidacja rynku portali sportowych z prywatną ofertą w tle Goal.pl celuje w NewConnect i rozpoczyna ekspansję mobilną
- Utworzono: środa, 28, marzec 2012 10:37
Goal.pl, jeden z czołowych portali o tematyce piłkarskiej w Polsce, przymierza się do konsolidacji rynku. W tym celu zamierza przeprowadzić niepubliczną ofertę akcji i zadebiutować na rynku NewConnect na przełomie 2012 i 2013 r. Kilka dni temu uruchomił wersję mobilną swojego serwisu- m.goal.pl
- W porównaniu do rozwiniętych rynków piłkarskich takich jak niemiecki, angielski czy francuski mamy ogromny potencjał wzrostu. W związku z EURO 2012 spodziewamy się bardzo dużego wzrostu zainteresowania piłką nożną i dojrzewania rynku. Już w 2010 r. liczba widzów na meczach ekstraklasy zwiększyła się o 68%. Naszym zdaniem po zakończeniu EURO 2012 liczba ta nadal będzie znacząco wzrastać, ze względu na powstanie nowoczesnych stadionów w największych miastach, a także dlatego, iż 80% osób deklarujących zainteresowanie sportem wskazuje właśnie na piłkę nożną - tłumaczy Piotr Wąsowski, prezes Wasowski Ventures, jeden z głównych udziałowców Goal.pl.
Rynek portali internetowych o tematyce piłkarskiej w Polsce jest bardzo rozdrobniony. – To najczęściej małe, prywatne inicjatywy bez dużego przebicia medialnego, ale z dosyć dobrymi nazwami domen i pewną stałą rzeszą fanów. Dlatego zdecydowaliśmy się na konsolidację tego rynku, a na to potrzebne są środki. Stąd decyzja o NewConnect. Z rynku chcielibyśmy zebrać ponad milion złotych- zapowiada Piotr Wąsowski.
Kilka dni temu Goal.pl udostępnił swoim użytkownikom aplikację m.goal.pl, umożliwiającą korzystanie z portalu poprzez urządzenia mobilne. – To odpowiedź na szybko zmieniający się rynek. Coraz częściej spotykaliśmy się z opiniami czytelników, że brakuje im tego typu usługi. W dzisiejszych czasach wersja mobilna to standard- komentuje Piotr Wąsowski.
Goal.pl to jeden z głównych portali specjalizujących się w tematyce piłki nożnej. Posiada 450 tysięcy unikalnych użytkowników (1,8 mln wg Google Analytics) i generuje ponad 8,5 mln zł odsłon miesięcznie. Serwis prowadzi kilkunastu redaktorów z wieloletnim doświadczeniem w tematyce sportowej. Codziennie w portalu ukazuje się kilkadziesiąt nowych artykułów. W bieżącym roku portal zamierza wypracować 2 mln zł przychodów i ok. 250 tys. zł EBITDA.
Źródło: Everest Consulting
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2713 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki