Auto-Spa zadebiutuje na NewConnect
- Utworzono: czwartek, 29, marzec 2012 15:21
W pierwszej połowie kwietnia 2012 spółka Auto-Spa, operator ogólnopolskiej sieci myjni bezdotykowych, zadebiutuje na NewConnect.
W ramach przeprowadzonych ofert prywatnych firma Auto-Spa pozyskała ponad 2,6 mln zł. Środki zostały przeznaczone na realizację strategii rozwoju, która zakłada zbudowanie największej ogólnopolskiej sieci myjni bezdotykowych.
„Zwiększenie liczby myjni Auto-Spa to główny kierunek rozwoju, ale pozyskany kapitał przeznaczymy również na inwestycje w ich wyposażenie i technologię. Chcemy, aby w najbliższych latach obiekty Auto-Spa funkcjonowały jako profesjonalne centra mycia, a sama firma była kojarzona z nowoczesnymi usługami w przystępnej cenie” – mówi Sławomir Decewicz, prezes zarządu Auto-Spa.
Auto-Spa zajmuje się budową, sprzedażą i zarządzaniem siecią myjni bezdotykowych działających pod tą samą marką. Pierwszy obiekt został uruchomiony w 2009 roku, a obecnie w ramach sieci funkcjonują 32 myjnie, w tym 8 franczyzowych. Model biznesowy Grupy przewiduje, że znaczna część myjni znajdować się będzie przy supermarketach, w tym przede wszystkim przy obiektach sieci TESCO i POLOmarket, z którymi Auto-Spa nawiązało strategiczną współpracę.
Główne źródła przychodów Grupy Auto-Spa uzyskiwane są z budowy, sprzedaży oraz eksploatacji myjni bezdotykowych na terenie całego kraju, a także z tytułu opłat licencyjnych od franczyzobiorców. W 2011 roku Grupa wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 15,9 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o ponad 13 proc. Zysk netto w minionym roku wzrósł o niemal 100 proc. z 2,1 mln zł w 2010 roku do 4,1 mln zł w 2011 roku.
Główne cele strategii rozwojowej Auto-Spa:
• Rozszerzenie liczby obiektów własnych -> stworzenie ogólnopolskiej sieci myjni Auto-Spa,
• Rozbudowa sieci franczyzowej -> docelowo otwarcie 100 myjni partnerskich,
• Pozyskanie nowych partnerów strategicznych -> mi.in. współpraca ze stacjami benzynowymi,
• Kontynuacja współpracy z sieciami partnerskimi -> kluczowi klienci: TESCO i POLOmarket,
• Inwestycje w nowe technologie -> zbudowanie profesjonalnych centrów mycia Auto-Spa.
Myjnie bezdotykowe działają w Polsce od kilkunastu lat, a w ostatnim czasie obserwuje się niezwykle dynamiczny ich rozwój. Zasłynęły one przede wszystkim ze względu na cenę, czas trwania usługi i łatwość użytkowania. Na podstawie badań rynkowych ocenia się, że średni czas mycia pojazdu zajmuje ok. 8-9 minut. Krótszy niż w przypadku myjni panelowej czas mycia oznacza efektywniejsze zużycie wody,detergentów i energii, co ma zasadniczy wpływ na koszt usługi. Ten fakt docenili klienci, którzy pomimo kryzysu chętnie korzystali z myjni bezdotykowych.
Źrodło: Profit System
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2675 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki