Webventure S.A. w drodze na parkiet NewConnect
- Utworzono: wtorek, 22, maj 2012 16:06
Spowolnienie i niepewność na rynkach finansowych nie sprzyjają większości debiutów giełdowych, jednak jest branża, która bardzo dynamicznie wzrasta, a koniunktura w niej trwa w najlepsze – rynek gier online. Nawet relatywnie młode spółki, takie jak Zynga czy Nexon, osiągaj miliardowe przychody i notują dwucyfrowe wzrosty. Dlatego inwestor strategiczny Webventure S.A., notowana na GPW spółka Calatrava Capital S.A., zdecydowała się na bezprecedensowe posunięcie, gwarantując inwestorom uczestniczącym w ofercie prywatnej Webventure S.A. osiągnięcie prognozowanych przez spółkę wyników finansowych albo możliwość odsprzedaży objętych akcji z 10 proc. premią w skali roku.
Webventure S.A. działa w obszarze gier i aplikacji Internetowych, posiadając kilkuletnie doświadczenie rynkowe i zatrudniając 30 pracowników w 3 oddziałach. Głównym projektem spółki jest nowatorska platforma rozrywkowa z grami online o prawdziwe pieniądze R1NG.pl oraz jej wersja na rynki międzynarodowe GamesMasters.com.
Platformę R1NG wyróżniają rozgrywki na pieniądze oraz dostępność przez różne kanały dystrybucji, nie tylko przez Internet. Jeszcze w pierwszym półroczu b.r. będzie ona dostępna w wersji na telewizory (projekt realizowany wspólnie z TP S.A. / Orange) dla ponad 750 tys. gospodarstw domowych, którzy będą mogli grać w R1NG za pomocą pilota. Jest to pierwszy taki projekt realizowany przez grupę France Telekom w Europie. W tym samym terminie R1NG wystartuje również w wersji na E-kioski – stacjonarne urządzenia umożliwiające granie na gotówkę, zlokalizowane w barach, pubach i przestrzeniach publicznych. Zawarte porozumienia przewidują obsługą prawie 7 tysięcy takich urządzeń. Platforma jest już również dostępna na portalach internetowych naszych partnerów: Wirtualnej Polski, Agory (Gazeta), Interii oraz Ringer Axel Sprigner.
Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii Unity3D, tworzone gry są niezwykle atrakcyjne wizualnie oraz co ważniejsze w prosty sposób mogą być przenoszone na kolejne platformy sprzętowe. W najbliższym czasie do obecnych platform dołączą nowa aplikacja Facebook oraz aplikacje mobilne (iPhone / Android).
Spółka nawiązała również współpracę z międzynarodowym dystrybutorem gier online, operującym w ponad 60 krajach na całym świecie – Alawar Entertainment i właśnie intensywnie przygotowuje się do ekspansji globalnej.
Niezależnie spółka zajmuje się również tworzeniem zaawansowanego oprogramowania na zlecenie osób trzecich: WWW, TV, mobile, e-kiosk, Facebook oraz gier reklamowych.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
Warto również zaznaczyć, że projekty Webventure S.A. zostały wyróżnione w szeregu konkursów w Polsce i za granicą, w tym między innymi wygraną w programie TV4 Dragon’s Den, nominacjami do gali Aulery 2011 i 2012, kwalifikacją do grona finalistów Agora Startup Fest 2010, zwycięstwem w TMT.Ventures’10 na GPW oraz udziałem w finale Seedcamp Barcelona 2010.
PROGNOZY FINANSOWE
Webventure S.A. wdraża obecnie ambitną strategię rozwoju, która już dziś skutkuje prawie 10-krotnym wzrostem przychodów w stosunku do roku ubiegłego i przewiduje dalszy skokowy wzrost przychodów i zysku spółki w latach kolejnych.
Gwarancja osiągnięcia prognoz finansowych
Doskonałe perspektywy rozwoju firmy pozwalają na zaoferowanie inwestorom obejmującym akcje Webventure S.A. w ofercie prywatnej na rynku pierwotnym gwarancji osiągnięcia prognozowanych przez spółkę wyników finansowych. Jeżeli emitent nie zrealizuje zakładanych prognoz za 2013 rok, strategiczny udziałowiec spółki, notowana na rynku podstawowym GPW grupa kapitałowa Calatrava Capital S.A., zobowiązuje się odkupić na wezwanie zainteresowanych inwestorów objęte przez nich akcje z dodatkową premią w wysokości 10% w skali roku. Szczegółowe informacje dotyczące powyższej gwarancji dostępne są u Autoryzowanego Doradcy emitenta.
PLANY INWESTYCYJNE
Środki pozyskane z debiutu na rynku NewConnect spółka zamierza przeznaczyć na trzy strategiczne obszary:
- globalna ekspansja platformy rozrywkowej w Internecie i telewizji (umowa z Orange) przy współpracy z międzynarodowymi partnerami operującymi w różnych częściach świata,
- uruchomienie i ekspansja serwisu R1NG na kolejnych platformach sprzętowych: E-kioski, Facebook, Mobile (iPhone / Android) oraz na konsolach do gier,
- intensywny rozwój wersji TV oraz realizacja kolejnych innowacyjnych projektów internetowych w wersji dedykowanej na telewizory.
Źródło: Nobilis Counsels
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2812 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki