Kolejny producent gier wybiera sie na NewConnect
- Utworzono: środa, 09, sierpień 2017 15:43
The Dust S.A. – producent gier mobilnych planuje zadebiutować na rynku NewConnect. Spółka opublikowała memorandum informacyjne w związku z pierwszą ofertą publiczną akcji. Zapisy na akcje w ramach transzy dla inwestorów indywidualnych będą trwały od 22 do 29 sierpnia. Zapisów będzie można dokonać za pośrednictwem Polskiego Domu Maklerskiego, Millennium Domu Maklerskiego oraz Domu Maklerskiego Capital Partners.
The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych Spółka zrealizowała szereg gier reklamowych m.in. dla Grupy Maspex (marki Tymbark i Kubuś) – gry „Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge” i „Gry Kubusia”. Spółka jest autorem Kings of Cards – pierwszej gry w technologii rozszerzonej rzeczywistości na platformę Microsoft.
W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy będą mogli kupić 220.000 akcji, z czego 145.000 będą stanowiły akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75.000 będą stanowiły istniejące akcje serii B. Cena maksymalna, po której będą składane zapisy w transzy inwestorów indywidualnych zostanie podana 22 sierpnia, w dniu rozpoczęcia zapisów na akcje. Inwestorzy indywidualni będą mogli składać zapisy do 29 sierpnia. 30 sierpnia Spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect.
- „Oferta publiczna akcji oraz debiut na rynku NewConnect jest bardzo istotnym etapem w rozwoju naszej firmy. Celem emisji jest pozyskanie środków na rozwój Spółki w tym na przyśpieszenie realizacji strategii, która zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu gier własnych w modelu F2P. Gry mobilne to najszybciej rozwijający się segment rynku gier, a według prognoz Newzoo jego wartość wzrośnie do 65 mld USD w 2020 r., czyli 68% więcej niż w 2016 r. Dzięki ofercie będziemy mogli w pełni wykorzystać zbudowany już potencjał i doświadczenie The Dust.” – komentuje Jakub Wolff, Prezes Zarządu The Dust S.A.
Środki pozyskane w ramach emisji mają zostać przeznaczone na rozwój spółki w tym na ekspansję na rynku gier własnych w modelu F2P. W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły zaledwie 10% wszystkich przychodów. Plany spółki zakładają ich systematyczny wzrost do 72% w 2019 r., przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwoju działalności na zlecenie.
Spółka w memorandum informacyjnym opublikowała również wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2955 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki