Słaby debiut spółki Internet Media Services
- Utworzono: środa, 04, styczeń 2012 11:52
Dziś na rynek małego parkietu NewConnect weszła spółka Internet Media Services S.A. Początek notowan dla emitenta nie był jednak zbyt udany, bo na otwarciu akcje potaniały o ponad 43 proc.
Przypomnijmy, że Emitent jest międzynarodowym dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Poniżej przedstawiamy opis działalności spółki lub odsyłamy do naszego poprzedniego artykułu.
Grupa IMS dostarcza usługi, które mają na celu wpłynięcie na atrakcyjność miejsc sprzedaży, jak również wzrost sprzedaży promowanego asortymentu. Działania Grupy skupiają się w trzech głównych obszarach:
- audiomarketingu - przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych,
- videomarketingu - produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych,
- aromamarketingu - dobór i kompozycja kompozycji zapachowych,
Audiomarketing - grupa IMS poprzez dwie spółki (IMS oraz IMS Niemcy) oferuje dostęp do Interaktywnego Systemu Audiomarketingowego, który poprzez przesyłany komunikat pozwala wpłynąć na określone zachowania konsumenckie. Grupa IMS oferuje pełen zakres konsultacji w sprawie doboru odpowiednich programów muzycznych oraz zapewnienie wypełnienia przepisów związanych z ochroną praw autorskich, po realizację i zarządzanie emisją programów. Dedykowane programy są przygotowane na indywidualne zamówienie klienta, przez powołany przez Emitenta dział muzyczny współpracujący z psychologami i marketerami.
Videomarketing - poprzez trzy spółki (IMS, VMS i IMS Hiszpania) oferuje dostęp do Interaktywnego Systemu Videomarketingowego, zapewniając klientom działania videomarketingowe prowadzone w dwóch podstawowych nośnikach treści wizualnych w miejscu sprzedaży: Telewizji POS TV oraz ekranów Digital Signage, w których dystrybucji i dzierżawie specjalizuje się Emitent. Grupa IMS umieszcza monitory Digital Signage w najbardziej ruchliwych miejscach galerii handlowych, w ciągach komunikacyjnych (np. przy schodach ruchomych) oraz w strefach wypoczynkowo-rekreacyjnych.
Aromamarketing - W ramach swoich usług Grupa IMS oferuje przygotowanie i emisję specjalistycznych mieszanek aromatycznych oraz instalację i dzierżawę systemów aromamarketingowych. Aromamarketing jest nowym sposobem promocji. Specjalnie dobrany zapach powoduje zapamiętanie i utrwalenie na długo "obrazu" marki czy produktu.
Źródło: Dokument Informacyjny
Grupę kapitałową IMS stanowią następujące podmioty:
- Internet Media Services S.A - podmiot dominujący, zajmujący pozycję lidera w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce.
- Videotronic Media Solutions Sp. z.o.o - spółka zależna od IMS (w posiadaniu jest 70% kapitału zakładowego spółki) z siedzibą w Świdnicy. Spółka VMS zajmuje się rozwojem działalności videomarketingowej na terenie UE, świadcząc usługi wynajmu różnego typu monitorów w celach reklamowych,
- Innovative Media Solutions GmBH - spółka w 100% zależna od IMS z siedzibą w Hamburgu. Dodatkowo przez ten podmiot IMS kontroluje w 83% hiszpańską spółkę z Videotronic Espana Multimedia S.A z siedzibą w Saragossie. Niemiecka spółka oferuje usługi z zakresu audiomarketingu, a spółka hiszpańska zajmuje się wynajmem i dzierżawą ekranów służących do emisji reklam "przy półce".
- Tech Cave Sp. z.o.o - z siedzibą w Krakowie. Spółka zajmuje się działalnością badawczo - rozwojową oraz produkcyjną w zakresie instalacji elektroakustycznych oraz wszelkiego rodzaju analiz i pomiarów elektroakustycznych.
Misją IMS S.A jest pozostanie wiodącym dostawcą rozwiązań podnoszących efektywność i atrakcyjność miejsc sprzedaży.
Struktura akcjonariatu:
Źródło: Dokument Informacyjny
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 2,500,000 akcji serii A, o wartości nominalnej 0,02zł każda,
- 22,500,000 akcji serii B, o wartości nominalnej 0,02zł każda,
- 1,241,820 akcji serii C, o wartości nominalnej 0,02zł każda,
- 6,324,341 akcji serii D, o wartości nominalnej 0,02zł każda,
- 350,000 akcji serii E, o wartości nominalnej 0,02zł każda
W skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2010 rok, spółce udało się uzyskać zysk netto na poziomie 10 661 tyś. zł, przy wartości przychodów ze sprzedaży towarów, produktów i usług na poziomie 24 260 tyś. zł.
Spółka podała, że po trzech kwartałach roku 2011 EBITDA Grupy IMS wzrosła o przeszło 700% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2010 i wyniosła 3,595 mln zł.
Autoryzowanym Doradcą dla Emitenta jest Dom Inwestycyjny Investors
Link do Dokumentu Informacyjnego Spółki
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2720 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki